22 Kasım 2008 Cumartesi

le francois de la ekn

son tespitlerimi paylasmak istiyorum.. eminim ilk kez franszca alan her kisinin aklından gecen dusunceler bunlar.. kulagima kazınsın diye, fransızca yayın yapan ve bolca konusmalı bir radyo esliğinde yaşamımı sürdürüyorum.. sonuç şudur:

taaaaa çok eskiden, bir grup inasn (aile, her neyse) ırsi olarak "r"leri söyleyemiyolarmıs. hani olur ya, bazı kişiler söyleyemez. hatta, iklim de çok küçükkene "r"leri söylemezdi, aile buyukleri ve dostları "hadi kızım 'babam arı gibi çalışıyo' de" geyiği yaparladı da, iklim yüzünde, nie şimdi yaaa, neyse söyliyeyim, iyi bişey galiba ifadesiyle " babam aYı gibi çalışıyo" derdi, hoppaaaa herkez gül gül ölürdü..(niyeyse..) herneyse konuya dönüyorum... hah, işte bu r özürlü bir grup insan, "yok yaw böle olmuyo, biz kendimize bir dil oluşturalım, bu dil de "r" olmasın" demişler. veeeee, fransızca ortaya çıkmış!!! r özürlü fransızların, "aman ne hoş aksanları var yaaaa, pek de romantik (pardon ghhomantik) " die anılmasının altındaki sebep budur..(ha, bu arada ikliminki sonradan geçti :))

hadi canım!?! bende o "r" söyleyememekten dolayı çıkan "ggghhh" harfini söyleyemiyorum? noolcak? ben de gransızca adında bir dil çıkartayim, herkez konusmak icin çabalasın, en iyi ben konusayim???

:P

keen-francois

bugun, enteresandır fecii kar yagdı burda. kar dediysem yanlıs anlasılmasın, sulu beyaz seyler gokyuzunden fırtına esliginde savruldularının kısacası bu.. inanılmaz ya, sabah bayaa güneş falan oluyo, ogleden sonra fırtına... çok üşüdüm çok :) ---- bu arada, kendi kendine foto cekmekde uzmanlasmaya da basladım, gözden kacmasın :P

Hiç yorum yok: