8 Kasım 2008 Cumartesi

brussels muaaah!!! - street art mısın?nesin?

turistik ego'mla dolaşırken sanmayın ki akademik kimliğimden uzaklaşıp, eğitim-öğretim yılı geyiğinden kopuyorum! haYIRRR!! sokaklar dolusu, street art dolu.. evet tamam belli bir tarihi geçmiş hazineleri var, orjinal klasik sanat parçalarını da edebimle, notlarımla geziyorum...amaaaaa, sokak köşelrinde, metro yollarında, elektrik direklerinde binlerce hakkaten orjinal fikir, performans ve görsel, sessiz, isimsiz durayazmakta..

bakınız aşağıda bazıları.. isimleri olsa da yazsak.. aslında bana daha onurlu gelio.. yani resimlerini ünlü galerilerde satabilmek için uğraş veren, sağ alt köşeye imzasını "basan", izleyicinin klasik beklentilerini olağan ve monoton bir şekilde karşılayanlar bi yana; isimsiz, spot ışıksız, kokteylsiz sus-pus eve dönüş başka gibi geliyor.. saygılar..

brussel-street-art-03 
brussel-street-art-04
brussel-street-art-02 
brussel-street-art-01 
bu aşağıdakini ise, bir yolda rastladım, köşeyi döndüm, a-aa yine o, biraz daha ilerledim amann hala o!! msn-ifadelerinde var kendileri, ismini bilmiorum ama öpücük atan panda emotion'ı... yani, bilmiorum, bu bile insanın suratını güldürmeye yetiyor.. peki o zaman sormak lazım, sanat dediğin şey nedir ve ne içindir.. bu tarz şeyler sanat değil midir?sanatsa neden?sanat değilse neden? ve eğer sanat değilse nedir? aklı bi karış havada birinin, hiç tanımadığı, belki beyin gözleri kapalı birileri için, fotokopi çekip (turuncu kağıda ama) öle böle sokaklara koyması nedendir? sadece ve sadece hiç göremeyeceği bir tebessümü hayalinde canlandırmak mı? brussels, muaaah!! o zaman :)

brussel-muach-02
brussel-muach-03
brussel-muach-01
.

1 yorum:

La Santa Roja dedi ki...

sanat, birisi marifetini gördüğünde ayy ya da vışş dedirtmektir. :p