25 Ağustos 2008 Pazartesi

hü gsf yetenek sınavındayım

yetenek sınavı haftası baslamıs bulunuyor!!! desen sınavıyla bugun basladı, carsamba birinci elemeyi gecenlerele beraberiz:) sıcak tabi!! deli gibi sıcak... cok da heyecanlılar, bir cogu gazi'ye akdeniz'e 9eylule girip gelmisler.. umarm iyi insanlar iyi yerlerde olurlar.. en bozukları da bize gelir:P
eee tasarmcı dedigin bozuk olacak cicim!... 16:00 sınavı icin gitmem lazm.. c u..
ekn.

21 Ağustos 2008 Perşembe

en kanka kanka: atila

atila (tek t ile) eski hacettepe red deers oyuncusu, efendime söliyim yeni hacettepe grafik asistanı, sporcu kisilik, kanka atila...

atila-012 süper de bi motoru var, baartıra baartıra geziniyor.. ama maalesef motorunu satmaya karar verdi :( su an ilanda galiba, ben de tarihi blog sayfalarnda yerini alsn diye yaziyorum iste...
.

20 Ağustos 2008 Çarşamba

ankara art tattoo

ankaradaki dövmecileri arayanlar için; reklam yapmak gibi olmasın (ki öle) ertug pasajında, nam-ı diğer tadım pizza pasajında arkada tesisleri bulunan art tattoo, cemal ve kardesi cemil'in başında durdugu dövmeci mekanı... ozellikle cumartesi asla ayak basılmaması gereken yer olarak, özellikle randevusuz is yapmıyor. ben de ozel bir cemal müsterisi olarak blogumda reklam yapmıcam da nerde yapıcam :)


tattoo dışında, piercing de yapıyorlar; camekandan yansıma foto..


persembe gunu yesim ve bu-bu'nun dövmeleri icin orda olucaz... sanırım biraz uzun sürücek :) heyecan dorukta!!!

18 Ağustos 2008 Pazartesi

15 Ağustos 2008 Cuma

yazıcak ne cok sey var!!!

aycaha copy

büko - masaüstü

büko-masaustu 
bu şekildeyiz bir suredir.. sol elimle geri kalan butun isleri idare etmeye calisiyorum.. naaplım..:)

back'ini k-up derim ben

salı gunuydu galiba, aksamustu yagmur yagmaya basladı.. bana gelmisler (yine) .. laptop'umdan muzik acayim o aradada yemek yapayim dedim. yagmurun sesi de cok gusel ama sakinlesmeme yer vermiyor... muziki actiiiim, o soguk ve jöleden biraz daha konsantre tavuk göğsünü kemeye basladm. dım, muzik kesildi. gittim baktm, kitlenmis windows. zaten heyheyliyim, kapadm bilgisayari tek dugmeye uzun basaraktan..şimdi ugrasamam.. ugrasırsam pencereden falan atabilirim.. keza kendimi atmadigim sürece rahatlayamayabilirim... sakin sakin, konuyu icimde kapatıp, klişe cumleyi söyleyip mutfagima dondum: 'yarın bakarım...'

2008-yaz-uzatma

yarn oldu.. acılmadı.. birdaha o ekranımı göremedim. ve sanırım goremicem de.. alet hd'yi gormuo bile... hd'yi alp baska bilgisayara takmaya calismak da nafile... gitti butun calismalar.. emekler... ee anlatnca gelen ilk soru da şu:

herkez: aaaaaa,  ee peki back up almadın mı???
salak ekin: yooo, valla hic aklma gelmedi...ne biliim abi..
h: hiç mi almadn?
e: ...

ps: bu yazıyı okur okumaz back-up olayına girismeniz beklenmektedir...............

13 Ağustos 2008 Çarşamba

tanrı sanrısı: vocabulary - pantheism

* dikkat: kaynakca, arastırma netten ve okudugum kitaptan elbette... tanrı-din-inanc vb. ile ilgili ve bircok -ism takısıyla terminolojide yer alan kavramları özetlerken, tamamen kisiel arastırmalarıma dayanarak ve yorumlarımı da ekleyerek yazacagım. uyarmak isterim konuyla ilgili yazılanların bilimsel ve akademiksel degeri konu edilemez, alıntı vesaire yapılamaz. (bknz.tanrı sanrısı)

pantheism: (panteizm) (tümtanrıcılık / kamutanrıcılık)
bu inanc yaklasımına göre Tanrı herşey'dir ve Herşey Tanrı'dır. Tanrı ve evren birbirinden faklı bir durum göstermez; evren tanrıdır, tanrı evrendir. dolayısıyla inasan da hershey gibi tanrının bir parçası, bir anlamda tanrıdır aynı dogada bulunan bir agac gibi: hersey tanrıdır, tanrı herseydir.

pantheism'e göre tanrı-evren-insan ayrımı yapılamaz; yani yaradan yaratılan gibi bir ayrım söz konusu degildir cünkü zaten tanrı herseydir, kendinden baska bir seyi yaratmaktan söz edilebilir, ama zaten tanrının kendisi herseydir, dolayısıyla baska bir sey yartamaz.

tanrı yaklasımlarını detaylandırdıkca, felsefi boyutta anlam zorlukları doguyor tabi. okuduklarımı, anladıklarımı en basit haliyle yazmaya calısacagım.

pantheism-by-riquer-pantheism by ALEXANDRE DE RIQUER

felsefi boyutta, tasavvuf düsüncesi de panteistik anlam tasimakla beraber hinduism'de de panteistik yaklasım göze carpar. fakat, tek tanrılı dinlerdeki tanrı alem ayrılıgı, yaratan yaratılan ayrımı panteist düsünceden oldukca uzaktır. özellikle belirtmekte yarar var, semavi dinler panteist konsepti kullanılarlar, fakat kesinlikle pantheist inancı reddederler.

yunanca pan: all, hersey anlamındaki kelime ile theos: god, tanrı anlamındaki kelimelerin birlesiminden olusan pantheism, ilk olarak 1705'de İrlandalı yazar, John Toland'ın bir kitabında kullanılmıs. ama konsept olarak panteizm, tanrı evren'dir düsüncesi, antik yunan düsünürlerine kadar uzanan bir yolculuk yapmıs :) 

sonuç olarak pantheismde doğanın-evrenin-insanın-tanrının farklılıgı yoktur. hepsi birdir.

pantheism'i 3'e ayırmak mumkun fakat bu ayrımlar kaynaklara göre degisiyor, ve maddeler daha da felsefi ve kullanım ayrılıklarına dayanıyor. turkce ve ingilizce kaynaklarda farklı 3 maddeden bahsediliyor, wikipedia ve türkce kaynaklarımda farklı ayrımlardan bahsediliyor, ilgilenenler, kelimelere tıklayıp linklenebilirler:)

son olarak, pantheism kavramıyla beraber pandeism, panentheism, cosmotheism kavramları da ele alınıyor. panentheism konusunu bir sonraki yazıda inceleyecegim karsılastırmalı olarak. fakat pandeism'e burada yer verebiliriz sanırım.

pandeism: desit inanca göre kurulan pantheist yaklaşımdır. yani, tanrı evrendir, tanrı hersheydir'e ek olarak tanrı evreni yaratandır diye bir ayırımdan bahsedilebilir. pandeism-wikipedia

.
.

tanrı sanrısı'na comment

farkettiginiz uzere bir zamandır, tanrı varlıgına ilişkin yaklasımlarla ilgileniyorum. ne nedir anlamak, insanlar iclerinde hissettikleri herneyse ona nası ulasıyorlar ogrenmek icin... zaten dunyada iki temel yönelimli sorun yok mu? taaaa baslangıctan beri sorunlardan biri: kadın ve erkek; digeri tanrı. bir cok sey bu iki sorun uzerinden sekillenmis, temellendirimis diye dusunuyorum. onca medeniyet, onca savas, onca tartısma... herneyse, eger 3-5 kisi bir masa etrafında oturuyorsanız, en konusulası konular, cogunlukla ya gundelik hayat ve dedikodu yaparsınız, bazen bir konu hakknda (yine gundeliktir) ya da haber hakkında yorumlarınızı paylasırsınız, eninde sonunda da kadın/erkek sorgulamasına ya da cekinerekten din konusuna girersiniz. (bir kısım etrafına bakınmakla yetinir, dolayısıyla hic konusmadan sıkıcı bir aksam gecirirsiniz) (tabi burda dişi kısmısının gundelik harcamakla yükümlü oldugu 8bin kelime de bir etken:) bknz. joujou)

herneyse ne diyordum, din konusmak. insanlar din konusmaktan cekinir? neden? ben de cekinirdim bir donem, su an daha havesliyim konusmaya. neden din konusmaktan cekindigimize gelelim; kişi cekinir cunku, konusabilecek kadar bilgi sahibi olmadıgını dusunur, ama herhangi bir bilgi (bakıs acısı anlamında) almak da istemez. cekinir cünkü, bu konular 'hassas'dır. kimin kimi neyle yargılayacagı belli olmaz, ve ustune ustluk kişi kendiyle bu konuda bir sorgulamaya girmemisse daha da cekinir cunku sıfatlandırılmak istmez. din konusunda sıfatlandırılmaktan kastım, "sen şu'sun, sen bu'sun" diye tanımlanmak istemez.

bir görüse ya da dini yaklasıma ait oldugunuz sıfatını yediginizde basınıza gelecekler su'dur, bi kere o dinin ya da yaklasımının bilindigi genellemelerine maruz kalırsınız. müslümansanız hemen yobaz olursunuz (haklı olarak); ateist'seniz devrimci ya da asi olursunuz ; deist'seniz, o da ne amaaan sacmalıyor olursunuz; hıristiyansanız, aaa hıristiyan her pazar kiliseye gider bu simdi. olursunuz; yunan tanrılarına inanıyorsanız durum cok daha beterdir, hic kaale alınmazsınız..... dolayısıyla insan cok da bilmedigi bir sıfatı üstünde tasımak istemez. bu 'ekin dürüst biridir' ya da 'ekin yalancıdır' gibi bir sıfatlandırma da degil. iyi mi kötü mü bilinmez? kimilerince iyi kimilerince kötü anlasılma olasılıgınız var. aslında bunda problem yok, her yetiskin insan kendinde bulacagı bazı (toplumca kötü kabul edilmis) sıfatları insan olmanın bir gerekliligi olarak kabul edebilir. fakat, bir yaradan yaklasımı hicbir sekilde kötü olamamasına ragmen, genellemeleri genelde kötüdür, ve bu yüzden yargılanmayı hicbir insanoglu hak etmez.

bunları niye yazıyorum peki? tanrı sanrısı baslıgı atarak tanrı adı verilen yaradan inancını sorguluyorum, ya da dinsel olgulardan uzaklasıyorum diye yargılanmak istemedigimden. karsı fikirleri, karsı inancları, her turlu inancı dinlemeye açım. ama bazı teolojik ve terminolojik bilgiye sahip olmanın da cok buyuk yararı var.

saygılarımla.

ekin.

baba the the!!

babam dün bana bir mail gondermis, resmi o kadar begendim ki, bloga tasiyayim dedim. tanıyanlar bilir babam enteresan bir adamdır. yani bu sekilde manyak olusumun bir sebebi babam, digeri annem :)

papa 
burda oturup size babamı anlatmıcam tabiki; fakat beni tanıyan insanlarn bir kısmının bir süre sonra vardiklari bir bulguyu paylasicam (yani tabi eger ilk once ben anlatmadysam) tesaduf tabi, ama enteresan. simdi, babamn adi hasim a. kılıç. yani hasim kılıç ama alaaddin'i var. hasim kılıç olarak biliniyor, dolayısıyla anayasa mahkemesi baskanı olan hasim kılıç ile sıklıkla karıstırılıyor. ben benmkinde A var demek durumunda kalıyorum. zaten öle bir adamın kızı olabilirmiyim ben??? herneyse, bu tesadufe eklenen ikinci bir olgu ise anayasa mahkemesinin tam olarak karsısında oturuyor olmam :) eskiden, telefon da babamn üstüne oldugu zamanlarda, bi ton gazeteci bizi aradı:

zrrrrrrrrrrrrrrrr
kücük ekin: efendiim
gazeteci: alo,  merhaba hasim kılıçla görüşebilir miyiz?
ke: (daha once binlerce kez aranıp, ne icin aradıklarını tahmin edip, olayı kısa yoldan kapamaya calısaraktan) hangi hasim kılıç?
g: hasim kılıç? anayasa mahkemesinin orda oturmuyormusunuz?
ke: yani tamam da, anayasa mahkemesinin orda oturan hasim kılıç, anayasa mahkemesinin baskanlıgını yapan hasim kılıç degil. burası degil.yanlıs aradınız.
g: nası anlamadm? hasim kılıç orda oturmuyor mu?
ke: ya tamam, oturuyor da bu hasim k, o hasim k diil!
g: nası our?rehberde öle yazıyor? yani hasim kılıç orda oturmuyor mu?
ke: ("koskoca(!) anayasa mahkemesi baskanı, oturdugu evin telefon numarasını rehbere koyacak degil ya, seni moron!" diyesim gelerekten) ya evt, rehberde yazan bizim numara, fakat obu baska hasim kılıç.
g: (inanmayarak) siz kimsiniz? yakınlıgınız nedir?
ke: ya alla allla, ben kızıyım, fakat o hasim kılıcın kızı degil.
g: (gazeteci ya, arastıracak ögrenecek, her duyduguna inanmayacak) nası yani, siz hasim kılıcın kızısınız da degil misiniz? siz kimsiniz?
ke: (haydaaaaaa) ...

diye surup giden telefon konusmaları.. ama sonra kesildiler, sanırım inandılar :) bu da böle bir anı iste....

8 Ağustos 2008 Cuma

craft312, officailly yani...

deniz ertek karlidag ve onur karlidag'in kurmus oldugu craft312 resmiyet kazandı sonunda! sitelerini de bildigim kadarıyla akın yapıyor (bknz nora'nın kocası) lakin hala bitmiş diil... ama bitince gusel bir site olucak...

HPIM0122.JPG 
Mimarlık, İç Mimarlık, Peyzaj Mimarlığı, Ürün Tasarımı ve Kentsel Tasarım gibi geniş bir tasarım açılımıyla iş dünyasına tıldılar. firmayı daha iyi tanımak için buyrunuz:
craft312
.

google-beijing!!!

dun gece calısırken google'ı bir actım, amanıııın, bıcır bıcır tipler :)

google-beijing basınca direkt olarak beijing olimpiyat sitesine baglanıyor.. bu sene icinde babam çin'e gidip gelmisti, dolayısıyla bana da bi beijing karakteri maskotu getirmisti. bir anahtarlık. süper bişiii... maskotların herturlu promosyon malzemesini yapmıslar.. telefonlara takmalık, üzerinde küçük bir de zil olan göççük maskotlar falan... eğlenceli :D
Img214108296

7 Ağustos 2008 Perşembe

tanrı sanrısı: vocabulary - deism

* dikkat: kaynakca, arastırma netten ve okudugum kitaptan elbette... tanrı-din-inanc vb. ile ilgili ve bircok -ism takısıyla terminolojide yer alan kavramları özetlerken, tamamen kisiel arastırmalarıma dayanarak ve yorumlarımı da ekleyerek yazacagım. uyarmak isterim konuyla ilgili yazılanların bilimsel ve akademiksel degeri konu edilemez, alıntı vesaire yapılamaz. (bknz.tanrı sanrısı)

deism: (deizm) (yaradancılık)
varolan herseyi yaratan, evreni yaratan ilahi bir varlıgın olduguna inanmakla beraber, yaşama hiç müdahelesi olmadıgına inanan tanrı yaklasımıdır. Yani, doğaüstü olaylara, kehanet ve mucizelere, yaradanın insanla ilişkisine inanmazlar. dolayısıyla, yaradanın ya da insanların dinle olan baglantısını reddederler; ortaya cıkmıs butun dinleri ve ögretilerini reddederler.

deistlere göre yaradan, insan yaşamıyla ilgili meselelere ve evrenin doğal yasalarına  müdahele etmez. Yaradan'ın insanlığa en büyük hediyesinin din değil, akıl olduguna inanırlar.

Eski deizm inanışında; Tanrı ile kişisel bir diyalog veyahutta karşılaşma mümkün gösterilirken; günümüzde Tanrı'nın insanüstü olduğu ve Tanrı'yı anlamanın insan mantığı sınırları içinde olmadığına inanılmıştır.
(wikipedia)

Edward_Herbert_1st_Baron_Herbert_of_Cherbury_by_Isaac_Oliver isaac oliver (1610-1614) edward herbert... ingiliz desim'inin babası olarak adlandırılan herbert'in konu edildiği resim.

theism'in bir alt kategorisnde yer alan deism, 'god' kelimesinin latince kökeni olan 'deus'dan gelirken, theism kelimesi ise 'god' kelimesinin yunanca kökeni olan 'theos'dan geliyor.

deism özellikleri:
> yaradan vardır ve kainatı yaratmıştır.
> ilan edilmiş bir dinin reddi.
> Mantığın bize evreni, doğayı ve yaşamı öğretebileceği.
> tanrı'nın sözleri oldugu iddia edilen veya ilahi oldugu savunulan kutsal kitapların reddi.
> akılyürütmeyle (reasoing) evrenin, doğanın, yaşamın anlanabileceği.
(http://tr.wikipedia.org/wiki/Deizm#G.C3.BCn.C3.BCm.C3.BCzde_deizm)
(http://en.wikipedia.org/wiki/Deism)
(http://www.historicalsense.com/Archive/Fener38_1.htm)

tanrı sanrısı: vocabulary - nontheism

* dikkat: kaynakca, arastırma netten ve okudugum kitaptan elbette... tanrı-din-inanc vb. ile ilgili ve bircok -ism takısıyla terminolojide yer alan kavramları özetlerken, tamamen kisiel arastırmalarıma dayanarak ve yorumlarımı da ekleyerek yazacagım. uyarmak isterim konuyla ilgili yazılanların bilimsel ve akademiksel degeri konu edilemez, alıntı vesaire yapılamaz.

nontheism kelimesinin turkce karsiligini netde bulamadım. konuyla ilgili terminolojide zannediyorum vardır. fakat internet üzerinde yaptıgım ufak çaplı arastırmada bulamadım. dolayısıyla kendi basıma yapacagım nonteizm turkclestirmesini kullanmayı dogru bulmuyorum.

theism (teizm) kelimesinin karsiti olarak kullanılıyor nontheism. dolayısıyla bir ya da birden fazla yaradana inanc beslememekle ilgili. bu aslında genel bir baslik. yani theist (teist) degilseniz, nontheist'siniz demektir.

nontheism baslıgı altında atheism (ateizm) ve agnosticism (agnostisizm) gibi yaklasımlar yer alıyor.
.
.

font conference

hü grafik ögrencilerimden goksel gondermis linkini bana..feci komik :) özellikle windings'e bayıldım :) buyrunuz link:

http://www.collegehumor.com/video:1823766

fontconference-4
fontconference-1
fontconference-6
fontconference-3
fontconference-5

simdi commentlicek olursam bir harikalar :) sadece arial narrow'a takıldım..benm aklımdaki arial narrow'uygun bi karakter olarak bulmadım... windings konusması bir harika! "mailbox!mailbox!" futura da favorilerimden, tam aklımdakine uymus :) hmmm beni tanıyanlar bilir comic-sans'ı pek sevmem; burda super hero olarak, kurtarıcı modunda cıkması beni sasırttı... yani kurtarıcı olarak belki arial olabilirdi, ne bilim, yok yok kesin Helvetica olmalıydı! fakat konferans baskanının moby-vari bir goruntuyle times new roman olması cuk die oturmus...eğlenceli video.. kimin yaptıgını daha bulamadım fikri olanlar lutfen bana ulassın: ekinklch@hotmail.com
:D


fontconference-7
bana 'stop steeling sheep & find out how type works' adlı kitabı hatırlattı. konuyla ilgilenenlerin mutlaka okuması lazım, keyifli ve ögretici bir kitap. Erik Spiekermann ve E.M Ginger (2003), yazarları. kitap amazonda da var ama, ben bilkent kampusteki meteksandan almıstım. 28 milyon falandı gecen sene, hala var mı bilmiyorum...

282hot
281hot

6 Ağustos 2008 Çarşamba

yatak carsafi degistirme hususunda...

yatak carsafi degistirme hususu, vardır boyle birsey..
yaklasik 25 yil anne evinde yasadiktan sonra, eve cikinca, yatagimin kendiliginden deri degistirir gibi carsaf degistirdigini sandigimi farkettim...meger 'anne' türlü arbedelerle degistirirmis o carsaflari da farketmezmisim... temiz-temiz mis kokulu yeni carsafta uyumak da ayri bir keyif...
kendi evimdeyken, yüzlestim bu manasız sekilden sekile girilmeceyle ancak ve ancak tamamlanan faaliyete.. hayir bi de kıs zamanı, daha da kabustur carsaf-nevresim degistirmek. kocaman yorgani uclarindan tutup carsafınicinden yakaladiginiz köselerle tutarsiniz, sonra baslasin debelenme, ecis bücüs, kollariniza agri girene kadar cabalarsiniz. aman birakmamak lazim köseleri, son kacar, nevresimin icinde bulursunuz kendinizi... makbulu, dinimizce caiz olani, ikinci bir kisiyi yardim etmesi icin kandirmaktir. hazirliksiz, emrivaki yakalayacaksiniz ikinci kisiyi, 'haydi bakalım!' diyerekten faaaliyetin icine surukluyeceksiniz....
simdi, anne karnina dönüs cercevesinde, anne'nin akcayda bulunmasi nedeniyle, yine kendi carsaflarimi degistirme hususunda bulundum biraz önce...sıkıcı bir is....yok mu bunun otomatik degiseni? bi de kenrları lastikli olan carsaflar var, ii gusel de, bi köseyi geciriosun, sonra digerini yakalayıp gecirmeye calısıosun derken diger köse pıth die fırlıyor, aman onu tutim derken, sırtınızdan sıcak baskınlıgı terlemelerle iciniz bayılıyor....uffff....cok sıkıcı...
benm gibi dusunenler yazmıs :)

http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=carsaf+nevresim+yastik+kilifi+degistirmek

tanrı sanrısı: vocabulary - teizm

* dikkat: kaynakca, arastırma netten ve okudugum kitaptan elbette... tanrı-din-inanc vb. ile ilgili ve bircok -ism takısıyla terminolojide yer alan kavramları özetlerken, tamamen kisiel arastırmalarıma dayanarak ve yorumlarımı da ekleyerek yazacagım. uyarmak isterim konuyla ilgili yazılanların bilimsel ve akademiksel degeri konu edilemez, alıntı vesaire yapılamaz.

öncelikle, tanrının varlıgına ilişkin temel yaklaşımlara bakalım:
1- tanrının varlıgını kabul eden görüşler: tezim, deizm, panteizm, panenteizm...
2- tanrının varlıgını reddeden görüşler: ateizm
3- tanrının varlıgının ya da yoklugunun bilinemeyecegini öne süren: agnostisizm
(
http://www.historicalsense.com/Archive/Fener38_1.htm)

teizm:(theism) kelimenin türkcesi tanrıcılık diye geciyor. herkezin daha cok aşina oldugu ateizm kelimesinin teizm'den uretildigini zannederken, aslında ateizm kelimesi 1587'de kullanılmaya baslanmıs, fakat teizm kelimesi 1678'de kullanılmaya baslanmıs.

bir ya da daha fazla sayıdaki kişileşmiş ilahi varlığa (tanrı) dayanan inanç, din ve dinsel ögretilerin geneline teizm adı verilir. varolan herseyin yaratıcısı olarak bir ya da daha fazla tanrının, evrenin yaratıcısı, evreni sürekli olarak yöneten, kaza ve kadere egemen olan yani gecmis-su an ve gelecege egemen olan, insanüstü gücleri bulunduguna inanan yaklasımdır teizm. digerlerinden farklı olarak insan ile ilişiktedir. (digerlerini okudukca anlamlasıcak: deizm'de tanrı insanla ilişik degildir..acıklanacaktır.)

teizm, tek tanrılı (monoteizm) ve coktanrılı olmak üzere ikiye ayrılır;

monotheizm: tek bir tanrının varlıgına inanır. bizim daha cok asina oldugumuz semavi dinler teizm yaklasımının üstüne kuruludur diyebiliriz. islam, mesevilik, hıristiyanlık

/// parantez: semavi dinler: tek tanrılı ve aynı zamanda ibrahim'in (abraham) soyundan gelen peygamberlerce anılan dinlerin genel adı.(eng: abrahamic religions) islam, mesevilik, hıristiyanlık.

polyteizm: cok tanrıcılık, birden fazla tanrıya inanır. tanrıların konumları ve hiyerarsisine gore, kendi icinde henoteizm, monolatry, kathenotheizm gibi alt-kavramlara ayrılır. yunan, iskandinav ve cogu hindu mitolojik inancları polyteizm yaklasımı uzerine kuruludur.

ilahi varlık ya da varlıkların yaradılıs, tabiat ve özelliklerine göre inanc yaklasımları cesitledirilir:

> misotheism: nefret tanrısı gibi birseye denk geliyor, yani evil bisii. bu arada gorath die bir metal grubunun 2008 ablumlerinin adı da misotheism'mis.
> pantheism: daha sonra ayrı bir baslıkla incelenecek ve link verilecek.
> panentheism: daha sonra ayrı bir baslıkla incelenecek ve link verilecek.
> cosmotheism: insan'ın yaratıcı olduguna inanır. (wikipedia'dan direkt ceviri:P)
> deism: daha sonra ayrı bir baslıkla incelenecek ve link verilecek.

.:tanrı sanrısı:.

bir kitap okumaya basladm, caner'in tavsiyesiyle (gerci o da daha bitirmems ama..) kitap tanrı kavramı, din, inanc gibi kavramlari sorguluyor. aslnda sorgulamak az kalır, ama kitabı bitirmeden (ki bu hakkaten okuması zor bir kitap) nötr bir hal-tavir sergilemek durumunda hissediyorum. neden? ee, bu konular hassastir, bu konular yasaktir, bu konular derindir derler ya, iste ondan. tabi, yasak kelimesini duyunca, kisisel birsey mi bimem ama bana cekici geliyor :)

shiva2_tm shiva.. (resmi yapan kisiye ulasamadm..)

neyse dedigim gibi kitabı okumak, hem terminoloji bilgisi eksikligi yuzunden zor, hem konuyla ilgili kucuklukten ogretilen inancın, ordan burdan duyma elestirilerin isigi altinda zor. ee yas olmus 30(gibi) bazı bilgilerin uzerine bilgi koymak zaman ve inanc gerektiriyor..

time-goya-painting SATURN DEVOURING HIS CHILDREN (1824), Francisco de Goya

inanc demisken; inanma, özümseme, icinde hissetme, dogru kabul etme ve guvenme diye acmakta yarar var sanırım. gundelik gundelik yasıoruz, eve git, ise git, okula git sosyalles, arada annen gor babanı ara? peki icinde, seni bunlara yapmaya iten, yasamanı saglayan ne? (ruhani olarak tabe) ya da, bole bir seye ihtiyacn var mı? yoksa zaten hic bisi yok mu?

305828886_b172e93f46God creates Adam Michelangelo, 1508-1512

hmmmm... sanırım kimlik bunalımlarımı bir adım oteye tasımaya basladım :P

02400THOR AND THE GIANTS, M. E. Winge

.> terminoloji demistim. evt, eksik cok, bircok terimi bilmeden dinledigime, bilmeden okuduguma, hatta bilmeden kullandıgıma karar verdim. dolayısıyla, kendime konuyla alakalı, ya da orda burda gecen kelimeleri acıklayan bir sozluk olusturmaya karar verdim. ve tabi burdan publish etmeye de :)

bakalmmm neler var;
> teizm
> nonteizm
> deizm
> panteizm
> panenteizm
> ateizm
> agnostisizm
> gnosticism
> mistizm
> naturalizm
> ...
.
gibi... uzun uzadıya yazıcam elbet :)

5 Ağustos 2008 Salı

dövmeci cemal: cemal the simitman!

evet evet, cemal tunalıda bir simitciyle ortak olmus... valla inan inanma, kasarlı simiiiiiit, zeytinli simiiiiiit, efendime söyliyeyim kasarlı-zeytinli simiiiiiit....tam adresini alamadm, ama kebap 49'un orda bi yerde...detay alnca bildiririm..

Görünt083 telefonla anca oluyo :P