25 Eylül 2012 Salı

disney fontundan hallice bi durum...

daha önce yazmış oldugum çağdaş market'in gerçek bir rüyaa! slganıyla çıkıştığı kampanyanın ikinci ayağını gördük geçen hafta.. bi ton disney fontu kullanımı ve rüya/gerçek ikilemi üzerine izleyici beklentisi yerleştirme üzerine; geçen hafta gerçekten disneyland! olayına tanık oldum :)



açıkcası afalladım?!!?!? nasıl? nası yaani? n'alaka? olur mu?

bi arkadaşımın ailesi daha önceki senelerde, çağdaş marketin kampanyası dahilinde iki kez (yanlış duymadınız 2 kez) tatile gitmiş.. bence bu şansla (ya da buna ne demek gerek bilemiyorum) disneyland'a da giderler :)

kampanyaya yorum yapamıyorum, sadece görsel nitelik açısından diyebilirim ki; brief disneyland ise, daha etkili, keyifli, dikkat çekici (baskısı da düşünülerek) bi billboard yapılamazmıydı ki? mi? :/

one-a-day video /// what is motion design?

"Motion Plus Design" Center : "What is Motion Design ?" from Motion Plus Design on Vimeo.


http://motion-plus-design.com/english/

20 Eylül 2012 Perşembe

one-a-day poster

Steven Skadal


                                  

Steven Skadal

bu bir kitschen etkinliğindendir ki pazartesi temas ve tahammül sergisindeyiz


 
poster and invitation designed by seza soyluçiçek.


“TEMAS VE TAHAMMÜL” / 24.09.12 – 08.10.12

21. yy’da ülkelerin ve kentlerin giderek daha fazla kozmopolit bir yapı içerisine büründükleri günümüzde, çok uluslu kentlerin sayıları hızla artmaktadır. Diğer yandan bir ulus içinde, farklı ırk ve dinden çok fazla sayıda  insanın olduğu düşünülünce; bu farklılık ve çeşitliliklerin, gündelik hayatın akışı kapsamında birbirleriyle sürekli ilişki içerisinde olmaları, zaman zaman da frekansı yüksek, gerilim dolu anlara tanıklık etmektedir. Bu anlar, siyasi ve iktisadi dayatmaların bir ürünü olarak düşünülebileceği gibi, uluslararası rekabet ve küresel ekonomik pazarların hesaplaşmalarının bir ürünü olarak  tezahür edebilmektedir.

Günümüzde farklı ve zenginleşmiş kültürel yapıların bir arada yaşandığı kentlerde; sanatçıların bilinçli ya da bilinçsiz olarak hem farkındalık oluşturdukları, hem de sağduyuya dikkat çekecek bir misyonun sorumluluğunu üstlendikleri izlenir. Bu durum, zaman zaman sanatçıların aktivist roller üstlenerek seslerini çıkarttıkları eylemlerle, zaman zaman da sanatçıların bir araya gelerek gerçekleştirdikleri etkinliklerle kendini  gösterir.

Bu türden bir etkinliği hedefleyen sanatçılar, farklılıklar üzerinden bir arada olma refleksi gösterdikleri “temas ve tahammül” sergisi ile, günümüzde çok uluslu bir yapı içerisinde bir arada temas halinde olma ve birbirine tahammül gösterebilme direncinin altını çizmekte ve bireyleri sağduyulu olmaya çağırmaktadırlar. 

Bir çağrı niteliği taşıyan “temas ve tahammül” 24.09.12  ile 08.10.12 tarihleri arasında Ankara Galeri Kara’da izlenebilecektir.
 ____________________________________________________________
Sergiye katılan sanatçılar:
Tanzer Arığ / Şevket Arık* / Burcu Büyükünal / Tansel Çeber / Serkan Demir* / Sultan Burcu Demir / Erdal Duman* / Mustafa Duymaz* / Fırat Engin** / Elif Varol Ergen** / Alper Kara / Ekin Kılıç** / Fırat Kırmızıgül / Sevtap Örgel / Selda Ertürk Özturan / Engin Sarı / Efe Solmazlar / Seza Soyluçiçek / Seval Şener / Ali Şentürk / Mehmet Ali Uysal*

*  Yaygara Güncel Sanat İnisiyatifi
** Kitschen Güncel Sanat İnisiyatifi

Basın Bülteni: Fırat Engin

Çankaya Belediyesi Galeri Kara
Mithatpaşa Cad. No.48/B Kızılay-Ankara
03124331235

http://www.cankaya.bel.tr/oku.php?yazi_id=6682

11 Eylül 2012 Salı

gerçekten bi rüya olmalı ?!?!!

bu 2. haftasi olmak uzere, cagdaş marketler zincirinin yeni (mi desem bilemedim) kampanya (mı desem bilemedim) billboardları eskişehir yollarını tabiri caizse süslemekte.. ilgililer zaten gormustur görecegini ama yazmadan, kurcalamadan duramayacıgımı huzursuzca beyann etmek isterim :)

yıllardr, billboard mediumunun ise yaradigini akl eden bi suru marketin bi sürü ÇİRKİN billboard reklamlarini goruyoruz, gormek istemiyoruz ama görüyoruz, igreniyoruz, hedef kitlesine ulaştığına inanmak istiyoruz ve sonunda görmezden geliyoruz.. ok, ciddi bi problem yok.. bu çirkin market billboardlari arasnda "ben bi degisiklik yapiiim, bi slogan buliiim de marka/isim şeyidiim" niyetiylen cağdaş mark. billboarda çıkmış, yine tabiri caizse sezon başı itibariylen...

iyi de, bu nasil bi slogan? hangi hedef kitleye, hangi dolambaçyasyon yollardan ulaşmayı amaç edinmiş?? marketler zincirinin, konuyla ne gibi bi iliskisi var? bi de o gökyüzü, geleceğimize bakarız ne hiş insanlarız görselleri de ne? ve ,yine focuslanalım, o slogan da be? GERÇEK Bİ RÜYA.. ve dikkat edelim ki DİSNEY fontuyla yazilmış!!!

Disneyland sorunsalını bi yana brakıp daha da basit bakalım mı? gerçek olan ne? rüya olan ne? markete girdigimde hercekten rüya da gibimiyiz acaba? ki bu durumda, bayagı hayal dunyasnda alışveriş yapacağız vede gerçek gibi ama bu bir rüya, ama aslnda şaka yaptk biz size diye kasada kutlama var!!

bi kere rüya gibi bi market, bildigin beleş olur? haksz mıyım? ya da, hani zorluyayim biraz, cagdasta gerceküstü, ancak rüyalarınızda görebileceginiz ürünler satılıyomuş.......... alacagınız piskuvit heryerdekiyle aynı, tuvalet kagıdı da aynı ..

peki.. bu billboardlardan sonra ben de cagdastan alsveris yapicam, bi rüyadaymışm gibi....

..

ps: bence yine de Disney fontu cooook daha konusulasi ama biyumdan buyuk muhabbetlere bloggerlardan girmeyeyim :)

5 Eylül 2012 Çarşamba

mik!

4ten gun aldk bugun :)

binalan.lamada/kahvemak/newplace.newpeace


aaa bu da durdu durdu yazmaya başladı, vakti çok herhal falan denmesin.. iki gündür, ders hazırlığı kafa patlatmacası yapıyorum.. heyecan doruklarda olsa mı?

> bölümde şu ana kadar muhattap olabildiğim iki kedi var; ncak bir tanesi buraların ağası gibi duruyo :) hem cüssesiyle, hem de yarım bakan gözleri ve aldırışsız tavırlarıyla.. fotograftaki ada; kucağına alıyor ağamızı ancak kedinin gıkı çıkmıyo, yani saaatlerce durabilir o şekilde hiiiiç rahatsız bile olmuyo.. evde, mylo'nun yemediği mamaları getireyim diyorum ama o göbekle hiç de ihtiyacı yok gibi :)



> veda yemeğine katılan arkadaşlarım vede saygıdeğer hocalarım :) hediye mayetinde bana aldığınız kahve makinasını bugün kurabildim, çoooook teşekkür ederim.. odamı biraz daha yerleştireyim daha geniş fotograflıcam, şimdilik buralar pek de öle cafe de ekin'e uygun değil.. ancak, gerçekten çoook teşekkür ederim, çok naziksiniz, mahçupçuplama oldum..


> bu arada orhan anafarta'nın eski dasındayım :) garip geliyor çok öööle muhabbetim olmamıştı ancak, ismen büyük harfle yazmak lazım gerek herhalde..



> şimdilik bu kadar, ben back to work.. 

3 Eylül 2012 Pazartesi

thefirstdaydesktop

ilk iş günüm :) geldim sabahtan sabahtan... bildiğim yolları farklı farklı gelerek (gelerek ne demekse).. yerleşme heyecanları; kapıda sigara içmeler; adam'la assignment diyalogları.. bir yandan payot katalogu, bir yandan buranın ip'si kaç oluyo şimdi, dns'i falan? :)



yeni adetlere nereden nasıl adapte olacağımdan tutun da, ne kadarını nasıl ekinsellerim düşünceleriyle suratmda gülümsemeli yandan kahküllü bi durum söz konusu..
:)