26 Kasım 2008 Çarşamba

buggles, who killed who

1 agustos 1981'de yayına geçen mtv'de ilk yayınlanan video olma özelliğine sahip şarkı, buggles "video killed the radio star" videosu... şarkının benm zamanımdaki versiyonunu hatırlıyorum ama orjinal versiyonu olup olmadığını bilmiyorum.. doğal olarak bi ton kişi coverlamış parçayı.

Video_Killed_the_Radio_Star_single_cover 
video içn ahanda buraya tıklayıız...

hmmmm, biraz önce birkaç tanesine baktım, benm bildiğim orjinalmiş zaten...neyse..gelelim sıkıcı olan kısma; teknik bilgiiiiii :)

New Age olarak tanımlanan tarzda sanatlarını icraaa eden Buggles, 1977de kurulmuş; Video Killed the Radio Star da 79'da The Age of Plastic Albümünden bir parça. daha sonra aralarından g.dowless yes grubunu kuruyor..falan ...

TheBuggles 
1981IAmACameraBugglesGer
bu da enteresan bir kapak olmuş....

mtv'de yayınlanan ilk klibin adının video killed the radio star olması da feci ironik.. lisansta başak vardı bizim, onu hatırladım... bayaı uzun bir süre, hergün belirli saatte radyo dinlerdi, radyo-filmi dinlerdi... hani baya karakterler dialog içerisinde, efektler falan genelde aşk konulu arkası yarın radyo dizilerinden... (başak, okursan ulaş, nerdesin yaw?)

sizi bilmem ama, mtv-turkiye cıktıktan sonra pek bi izlemiyorum.. zaten hep realityshovlar, efendim bi böle gençlik dizisi tadında bişiler.. video klip haricinde ersey var gibi.. music video'su tabirini ve klasmanını (ya da alanını, her ne demekistersen..) ortaya çıkartan, sektörde bir alan yaratan (gerek tasarım gerekse iş dünyası) mtv şimdi video dışında başka promosyon alanı mı yaratmaya çalışıyor. gerçi, ünlülerle 5-6 hafta reality shov kıvamında dizi konseptini de çıkartan mtv galba? hmmmm bunu araştırmak gerek ... ama turkiye mtv'sinin tek takdir ettiğim yanı, anime'leri televizyona taşımalaraı. tamam, yer yer ve zaman zaman televizyonda görebiliyoruz anime, ya da net üzerinden ya da dvd'cilerden alınabiliyor... ama tv'de adult anime yayınlama olayı tek artı yanı galiba.. adult demişken, içinde şiddet olan adult, aklınız başka yerlere kaymasın cicim... yine cok uzattım... tezmle ilgili arş. içerisindeyim, daha farklı, enteresan bilgileri arasıra paylaşma umudum var... umut bu, olur olmaz.. :P (gecenn bi yarısı, kafam binlerce küçük parça halinde klavyenin üzerine patlamasından önceki son dakikalarım.... alttan alın..)

Hiç yorum yok: