27 Ocak 2009 Salı

ussal tümevarımlar:: v.1.12

bu aralar, acaip turkce kelmelerle örülmüş bir kitap okuyorum. aslında okumak denmez, okumaya çabalıyorum. ama pek niyetliyim, bitiricem..

>> kızlar ve anneleri hakkında bir yazı yazayı düsündüm.. sona bu yazıyı genellemelere dayanarak yazamıcak kadar içselleştirdiğimi, gözlemlerimin tamamen narsist bir bencillikle sınırlandığını farkettim... hayır, buna hiç bir şekilde vurgu yapmayaraktan, direkt olarak mine hanım fact'leri baslıgında yer vericem bir sonraki yazımda...

>> kitaba geri donersek, kitap post-yapısalcılık ve post-modenizim adıyla zaten hafif bir ürkütmeceye sahip dış görünüşüyle elimde 5 sene kadar durdu. buraya gelirken ozellikle yanıma aldım, okuyacak baska birsey bulamayıp zorunluluktan okuyayim diye..

lisanstayken, sene olmus dort, bize felsefe dersi verdiler.. mehmet (soyadını şu an hatırlayamadm..hatırlayanlar yoruma yazsınlar) hoca, sanıyorum zorunluluktan bu derse girmişti.. yarım dönemde, zaten dorde gelene kadar bazı fikirlerini oturtttugunu zanneden, mezunyet senesinin getirdiği bütün geyiklikle derse gelen o kalabalıga ingilizce felsefe dersi vermek herhalde pek zordu. şimdi düsünüyorum da, ben olsaydım tirtir titrerdim. bi kere o kadar yogun bir felsefe dersinin mumkunatı yok. eger bu ders gerekliyse (ki ben gerekli oldugu konusunda acaip ısrarcıyım) ikinci sınıfta verilmeliydi diye dusunuyorum... akıllar bi karış havadayken çıtooonk diye vurucaksın zavallıcıkları, iligilenenler, daha sonradan ilgi duyacaklar icin temel olucak... (misal ben :))

bunların hepsi gec kalınmıs okuma haritaları... okunacak coook sey var..

>> bir de, reklam vereyim: arko nem'in bogurtlenli kremini şiddetle ve buyuk bir tutkuyla reklamize etmek istiyorum. bogutlenli yogurt kokusuyla hayatını geçirebilen, gozlerini kapayıp burun deliklerinden bu kokuyu içine çekerken suratına yerlesmesiyle anlık huzur yakalayabilen biriyseniz, hemmmen alıyorsunuz.. hmmm krem ozelliklerine gelince, kokusu ve kıvamı o kadar guzelki, herhalde krem anlamında da iyi gibi gelior.. pek yorum yapamıcam bu konuda...

Hiç yorum yok: