30 Ocak 2009 Cuma

gel-git zamanı ve beyaz etekli kadın

hep bu konuda yazmak; konusmak istemisimdir. sanki birtek ben yasıormusum da, ya da en saglamını ben yasıormusum da, ya da en iyi ben yorumlarmısım gibi.. nope, sadece konuyla ilgili konusasım var..

SANYO DIGITAL CAMERA

herkez yok mustiymiş, yok kara şimşekmiş bu tarz hatıra anlatır eski televizyon kültürüne dair. tamam ben de kara şimşek falan olmuştum. ama bu nostaljik televizyon muhabbeti açıldığında, aklıma gelen ilk, ama konu müsait olmadığı ya da abes kaçacağı ya da "amaaan kime ne sıkıcı bi konu zaten" dediğim görüntü bir reklama ait. hatırladıklarımın bir kısmı hayali olabilir, gercekliğine karar veremiyorum ama görüntüyü anlatıyorum: siyah hafif kabarık saçlı, genç olmayan-sanırım ortalı yaşlarda- bir kadın, altında beyaz o zamanların kloş denilen dizlerinin altına kadar uzanan ama yürüdükçe dalgalanan bir etek var. üstünü hatırlamıyorum, herhalde vurgu yapılan konu iyi verilmiş reklamda ki, kadının üstünde ne var hiiiç hatırlamıyorum. neyse efenim, bu beyaz etekli "hoş ve modern" kadın, muhteşem mutluluklar diyarı evinin bahçesinde oturup kalkıyor, hamakta oturuyor, kalkıyor, bi böle gülücükler falan.. ve reklam bitiyor. evet bitiyor! ve küçük ekin mal gibi bakıyor. "biri bana bunu açıklasın???" herhalde aklımı çok kurcalamış olucak ki, hala ne olduğunu anlayamamanın verdiği "kral çıplak" paranoya halini hala anımsarım.

a8baa35f719d77607db4931501644237 photo by roseonthegrey

reklamın, neyin reklamı olduğunu seneler sonra, mecburi kadınsal problemle karşı karşıya kaldıktan, olayın düzenine istemiyerek ve anlamıyarak da olsa alıştıktan sonra, başka bu tarz bir reklamı görünce anladım. "hmmmmmmm, demek herkezin anladığı ama benm idrak edemeyerek içselleştirmek zorunda kaldığım sorun buymuş.." diyebildim.

6eec5020def3e432 graphic design by ersinhanersin

>> o dönemlerde hatırlıyorum, bu kadar amaçsız, saçma, manasız, kelalaka, gereksiz, ağrısızı yok mu bunun? dedirtecek kadar; hatta ve hatta bütün cahilliğimle "o zaman yumurtalıklarımı aldırayim?" dediğim bir mevzuydu. yanlıs anlasılmasın, erkek / kadın ayrımına girip, şoke olma durumu değil. doğal ve olması gerektiğini bir şekilde anlamış, sadece kontrol edilemeyişine takmıştım kafayı. dönemin kız arkadaşları sırayla olaya girerken konuşmaları duyup, "ya, o ne komik şey yaa, çi.lerini nası tutuyorlarsa bunu da tutsunlar! bu kadar abartılcak ne var anlamıyorum" yorumları yapardım. tut tutabilirsen şekerim!!!

> tamam, herseyi anladık. kabullendik; apranax, novalgin, buzkopan vesaire ile destek mangasıyla kanka olduk da, bu kediler kanamıyorlar mı yaaaa????

My_Aunt_Flo_Visits_Again_by_ShadowCatLurking by shadowcatlurking 

ps: üfff şimdi kedi meselesiyle ilgili biton yorum gelir yazmasamıydım yaw :S

1 yorum:

Neslihan dedi ki...

valla kedilerden haberim yok ama yani oyle 4-5 gun suren bisey yerine 1 gunde gecip gitseydi fena olmazdi...bu arada dunyanin en buyuk gelir getiren sektorlerinden biri dusunsene kac milyon kadin var dunyada hepsi ayda bir mutlaka..carpinca karsina cikan sayiyla carpilmisa donuyosun... ama bence reklamlarda ped islatmaktan baska bisey yapmalari lazim...
kedilerde de varmis bu durum ama bizim farkedemeyecegimiz kadar hizli gelisiyomus olay..bi kedi kadar olamadik :)