14 Aralık 2008 Pazar

günübirlik eiffel sendromu

eiffel'e gidildi, goruldu.. mission completed..

eiffel-03
bisi soliyim mi? ben bu kadar etkilenecegimi zannetmemistim. hakkaten fecii devasa bi yapi. hatta altında dolanirken, yaa alla alllaaa.. nasi yani? olduk. tabi biz (doa et ekin) eiffele ulasincaya kadar nasil usuduk, nasil yuruduk anlatamam. .. dur anlatayim: otobusle gitti parise, yaklasik 45 kisi falan. ama turun konusu 68 kusagi parisiydi. bolca devrim, bolca anarsi duyduk, gezdik. sona serbest zaman geldi. biz doa'yla bir sekilde kendimizi ayaklarimizda donma acısı mcdonalds'da bulduk kendimizi. ne bi harita, ne bi bisey, dedik ki " yaa koskoca eifel, buluruzbi sekilde.." basladik yurumeye..

herkezin fransa tecrubesinden de duydugumuzu biz de yasadik. fransizlar eng konusmuorlar. hayir, anliyorlar ama niyeyse fransizca cvp veriyorlar. tamam, mimik vucut dili falan ama bir yere kadar. louvre sarayi, müzesi, efendim bi ton yeri bulduk gorduk ama eifele bi turlu yaklasamadik. gidioruz gidioruz bi bakioruz solumuzda, bi bakioruz sagimizda.. anlamadm.. sanirim soguktan beynimiz durdu...

neyse sonunda, ordan don, duzgit flan derken bir binann kosesinden donduk: "aaa-aaa iste eifelin ayaklari!!! " ulan bulduk beaaaa:

eiffel-01

ya, tam serseri dolanmasi oldu parisi. butun o turist egosu falan hic yoktu, sanirsin yenimahallede adres ariyoruz. valla eiffele ayip oldu biraz ama, bir daha kesin gidicem ve butun turistik materyallerle dolu, dogru durust parkın ordan yavas yavas yaklasarak gorucem eiffeli, böle sokak aralarndan falan pek olmadi :P

bi de biz eiffeli bulana kadar hava karardi, fotolar pek basarili degil.. ama tam hava karariyordu, isiklandirma falan.. diyorum ya kac kere dicem, coook etkileyiciydi.. donuma kadar islanmisim, .ok gibi üsüorum ve karsimda eiffel!

eiffel-05
eiffel-02 
ama gercekten iyi bir tavsiyem var: aman!!! sakin!!! sakin!!! asla kıs vakti gitmeyiniz, gercekten feci bi demoralize oluyorsunuz. ayaklarim (gercekten) sismis durumda suan. soguktan nasi aciolardi anlatamam.. aci icinde eiffel sendromu basariyla tamamlandi. deydi dogrusu.. diyorum ya o halimle bu kadar etkilenecegimi zannetmezdim..

bu arada, yine pariii hakkında blog girisi yapicam ama.. inanilmaz basarili sehir. heryerde ama heryerde mtlaka estetik birr detay var. ve ben bu kadar cok sanatsal degeri olan yapiyi bir arada gormedim. bayaaa yukleme oldu..

eiffel-07
bu foto da donerken otobusten cektim.. bozuk foto ama ana konu ortada..

1 yorum:

denizero dedi ki...

__ bi de tepeden çekseydin panaromik Paris manzarası ciciim ..... __