19 Şubat 2014 Çarşamba

HOME OF meselesi ve direniş serisi

bir süredir konuşuluyor Türkiye'nin 2014 turizm kampanyası ve afişleri.. HOME OF BIDI BIDI ... bir çok görüş var asında... benim düşüncem ise, konseptin çok iyi olduğu, hatta gayet açık, sürdürülebilir olduğu yönünde.. ancak ve ancak bazı noktalarda ben de itiraz etme durumundayım..

 

Home of ANTALYA ne demek biri bana açıklasın mesela..yani birsürü Antalya var da, asıl çıktığı (yetiştiği, türediği, etc.) yer Türkiye mi?



bir diğer bu tarz örnek: Home of Safranbolu? ne demek ablam o? yani bu amcalardan bi sürü var, ama en helali bizde mi?



Açıkcası bu konuyla ilgili yazılan, heryerde paylaşılan metni yüzde yüz desteklemiyorum. yani sıkıntılar var evet; Home of Rize diye başlık çıkıp, arkaya Rize olup olmadığı belli bile olmayan bir foto koymak: eüeüeeee tepkisi alır benden. ama oraya Home of Green de bitir işte olayı? bence çok fazla afiş var, çok bayıcı detaylandırılmış, daha to the point! yapılabilirdi. 



Bi de bi arkadaşımla konuşuyorduk (her grafik tasarımcı ortamında konuşulduğu gibi) şöyle birşey dedi: "aslında, afişler sanki ilk tasarımlar amacıyla hazırlanmış sketch sunumlar gibi" dedi. evet özellikle bazı fotoğrafların kullanımı, bazı foto-kolajların yerleştirmeleri, ışıkdı, color correction'dı, açıydı falan sketch gibi???? yoksa bize mi öyle geldi???

neyse, bir diğer konu da, fotoları ilk gördüğümde, ulan bunları "home of tear gas!" falan yapsaya biri? ya da uğraşsammı? yok, yok nasılsa biri yapar dedim, ve de dünden itibaren sosyal medyada dolanmaya başladı türevleri :) evet, gülümsüyorum çünkü çok beklendik bi şekilde bu kampanyanın bu şekilde yorumlanmaması saçma olurdu :) derler ya, orta yaptı diye :)



bu direniş serisi daha iyi olmuş bence! :)



 tabi, bu yazdıklarımı da 4 saat içinde silinmesse iyidir :) kısıtlı çabalarla, kısıtlamacı ortamlarda yine kısıtlı hayatlarınızda başarılar..

Hiç yorum yok: