19 Kasım 2013 Salı

atina'dan casual keywords

eueueeuuuueee
yazamadık yine :) birikince böle oluyo üstadım :)


grekler demiştik enson.. atina'ya gidicem, bilmem gerekenler nedir? atina'da gezmek? atina için faydalı bilgiler? atina için bilinmesi gereken faydalı bilgiler? aramaları için casual blgi: hemen keywordlerle devam edeyim:

atina ve yunanistan'a gidicekler için keywordler:
> keyfi-li. ben diyim, çalışma olayları gerçekten sıkıntılı; keyif düşkünüler :) fazla söze gerek yok..
> heryer sütun, sütun, sütun!
> acropolis tamamdır; ancak under construction; ve de acropolise giriş kapısı çok çok daha etkileyici; hakkaten yaradan(lar)ın diyarına giriyorum herhalde amanın hissiyatı baskın! :) bi de ekleyeyim hakkaten sabah 8.00-9.30 arası gitmeye çalışın, sonrası çooook kalabalık! bide giriş 12 euro: ve de 4 gün boyunca 4-5 mekanı aynı biletle gezebiliyorsunuz..
> her yer ciddi sütun!!
> marketlerde raf raf gaz yağı satılıyor! nedenini sonradan anladım: mezarlarda gaz lambası yakıyorlar.. ne kadar enteresan bir bilgi bilemedim :)
> dükkanlarla ilgili ne zaman açık, ne zaman siestalı, ne zaman açılacak sorular sormanız anlamsız, açık buldugunuza girin, zira daha sonra açık bulamayabilirsiniz..
> cafe frappe dediğimiz, bildiğiniz soğuk kahve (ki ben bayılırım) heryerde herzaman her daim ve vesaire :)
> grek yogurt, grek sarma, grek eggplant ezmesi, grek rakısı, grek peyniri falan bize sökmez! :) bana göre tek farkımız domuz yitor olmaları :)
> çok öle geniş gezintilerde bulunamadım, ancak bodrum-izmir-istanbul arası hissiyatlarla dolu bir şehir. haaa, bide unutmadan HER YER SÜTUN!!!
> Cüneyt Dayım pek severmiş atina'yı..
> eski bir mezarlık var, sütunlardan sıkılınca mutlaka!!
> hmmm bi de bu bilgi ne kadar geçerliliğini korur bilmiyorum ama, bana ucuz geldi şehir:)
> yine ne kadar geçerliliğini korur bilmiyorum ama hava alanı metrosu grevde! aman diyim! :)
> telefon kaplarıyla ilgili obsesif durumlar algıladım. almayanı dövüyolardı, mecburen edindik :)


> büyük paraları bozmaktan hoşlaşmıyorlar, hatta satış yapmamayı göze alacak kadar :)
> taksi süper ucuz geldi (bana).. genelde 5 euro ve 10 euroya heryere gidebiliyorsunuz, çekinmeyin.. ancak abuk sokakları bulamayabiliyorlar, tikkat..gidiceğiniz yeri map'ten göstermeniz yararlı olablir.. acropolis civarı merkezden havaalanı 40euro falan :)
> sokak demişken, gitmeden okumuştum ama bu konu gerçekten sıkıntı. sokak isimleri yunan alfabesiyle yazılıyor; ve elinizdeki map'ler genelde latin abecesiyle hazırlanmış oldugu için sıkıntı yaşıyosunuz, hiç ugraşmayın okumaya ya da çevirmeye, bazıları çok farkediyo. hemen başka büyük cadde veya sokaklara bağlanmaya çalışın derim, çünkü bazı sokak tabelalarında üçüncü satır olarak latin abecesiyle yazabiliyor :)
> cidden, ama cidden heryer sütun!
> akşam yemeği faslı için, keyifli saatler hakkaten 9'dan sonra :) çok turist var ama, atinalılar da aynı yerlerde yiyorlar, keyifli arasokak cafeleri bulun derim :)
> her dükkana girdiğinizde grasiass diyolar. ilk önce beni italyan zannettiler sanıyodum, ama bir yandan "dükkana girince niye teşekkür etsinlerki" diye mavi ekrana bağlıyordum :) geç düştü, hoşgeldiniz falan diyorlar herhalde :)
> ara sokaklarda, özellikle stigmata (mı neydi hatırlayamadım) meydanından sonraki sokaklarda inanılmaz street art'lar, graffitiler, sticker ve wheatpaste'ler var.. sütunlardan daha ilgi çekici olduklarını düşünüyorum :) bi de bu direniş mireniş ayağına keyifli cümleler var sokaklarda :)
> merak etmeyin heryer zebil gibi kedi ve köpek :)
> haa, bi de çoğu yerde yemekten sonra, hesabı verdikten sonra, yolluk niyetine bilmemne likörü veriyorlar. cin gibi kokuyo :/ hiç içmedim, şimdi beni bozar diye ama bilgi işte :)

şimdilik bu kadar diyelim, daha sonraki postlara fotoları halletmeye çalışalım :)

Hiç yorum yok: