16 Mayıs 2008 Cuma

google-laser

a-aaa bugun nete girdim, google'dan birşey arıcam, search'e yazdm tam enter'ladım, bi baktım google yine atraksiyon yapmıs.. ne iş? dedim tıkladım, bugun laser'in keşfi günüymüş.

google-laserlaser: Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation manasında imiş. wikipedia'da bilimum, cok anlayamadıgım bilgi var, okumak lazım.

ilgilendim cunku, iki gun once (biraz gec kalmış da olsam) Olasılıksız adlı kitabı bitirdim. evet sonlarına dogru aksiyon macera-gerilim filmi tadında oluyor, ama baslarda konu edilen kuantum fizigi, olasılık teorisi, laplace şeytanı, Heisenberg ve Maxwell, Newton gibi isimler ilgi uyandırıcı. fizik ve felsefenin birbirine ne kadar yakın oldugunu farketmemi sagladı. gerci herzaman fizikten nefret ettim. hani, çocuklar matematikten nefret eder ya; ben matematige asıktım ama fizikten nefret ederdim.şimdi, farklı dusunmeme yol actı kitap... neyse konu bu degil,

'google' bu sefer olmamıs yaaa, o ne öle fadeli cerceve? bu bir fotograf mı? fotograf ise, cekemediniz mi beyaz backgroundla bişiler? ya da photoshop die birşey var? vardır bi acıklaması ama, olmamıs bre google. bi kere madem böle bişi yapıyorsun, üstüne tıklayınca düzgün bilgiye ulaşalım? bu tarihten bahseden bir bilgiye ulaşamadım doğrusu. tamam bugunun laser'in keşfi oldugunu artık biliyorum, hatta laser kelimesinin cıkısını da ogrendim, fakat halk düzeyinde bilgiye ulasmak icin arama yapmak gerekiyor. bence madem böyle bir atraksiyona giriyorsun, tıkladıgımızda ufak bir paragraf bilgi de ver bize. google'da arama yapan herkez fizik terimlerinden anlayan, yakın ilişkiler kuran kimseler degil.

neese, bir fetish objesi olarak google atraksiyonunu da konu edinmiş oldum...

Hiç yorum yok: