29 Mart 2014 Cumartesi

ankara çayyolu metrosu -M2- izlenimleri vol.1

ankara- çayyolu metrosu hakkında yazacağım elbet :) bu hafta kullanmaya başladım sonunda.. anıttepe'den (necatibey- karayolları çıkışı)  bilkente gidiş-dönüş için alternatifli yol macerası... sıkıntılar var, ama olur, olur..


önce, güzel şeyler..

bu aşağıdaki route.. eleştirilerden biri durakların sıklığından dolayı yolun uzun sürmesi... bence sorun yok.. her gidişte düşünüyorum, ya bilmem nereye gitseydim evet bu durak iyi olurdu.. bıdı bıdı..





> metro oldu mu? diceksiniz sadede gel, işe yaradı mı yaramadı mı? bence yaradı :)
bikere eskişehityolu'nu rahatlattığını ve insanlar metroyu kullanmaya daha da alıştıkça daha da rahatlatıcağını konuşuluyor. ama sanıyorum ancak eylül gibi tam olarak hayatımıza kabul edebileceğiz metroyu :)

sonracııma, belki servise kıyaslarsam, aşağı yukarı aynı zamanda bilkente varsam da, trafikte beklemeceden kurtulup, sürekli yol yapıyormuşsun, gidiyormuşsun hissiyle daha kısa geliyor yol..

bu arada belirtmekte fayda var, sabah trafiğinde 30 dakikada giderken (metro>köprü>servis>bilkent merkez kampus), 9.30'dan sonra 1 saattte bilkente vardım? combooo!

necatibey karayolları çıkışı...

> bilkent ve metro? bütün okullarda öyle sanırım, ama bilkenti yazacağım... metroya bindiniz, şu an tek çıkışı olan bilkent köprüsünden çıktınız, mecburen camiye doğru yürüyüp, taksi durağını geçip köprü üstündeki durak'a ulaşıyorsunuz.. ve işte konu aslında bu durak! bilkent TM SM servislerini yakalamaya çalışıyorsunuz ki kampusa ulaşınız... evet, dolmuş da var ama hem 1.50 lira hem de dolaşmalı dolmuş, bunun hastanesi var falan filan.. hele dönüşte (yani bilkentten metroya gidişte) o dolmuş bir dolanıyor, pir dolanıyor! hacettepedeki gibi kampuse giren belediye otobüsü de yok maalesef, bilkent 3. etap yazan, daha önce hiç binmediğim bi otobüs arada gelip-geçiyor..

mesele şu; bilkent köprüye ring koymalı, ve de sanıyorum koyacaktır? bu ring doldukça mı kalkar ya da,  20 dk.da bir mi kalkar bilemem ama bi ring lazım!

highlight etmekte fayda var. bilkent servisleri dönüşte, köprüde durmuyor, çünkü durak yok! soruyorsunuz şöföre "köprüde inebilir miyim diye? size "ODTÜde indirebilirim diyor.. sonra bir bilkentli olarak odtü durağından biniyorsunuz ?!!?!




> metro'da street art meselesi? olur hocam olur :) istasyonlarda kamera bolluğu var, deli gibi hem şu damla gibi olanlardan, hem de normal kameralrdan donatmışlar.. ancak ve ancak, bir kat üstteki merdive katlarında çok bi kamera göremedim.. istanbul osmanbey'deki uzuuuuun merdiven katındaki kamerayı hatırlıyorum.. burda göremedim..

ve de yeni metromuz, motive etmek gibi olmasın ama bakir mi bakir :)

hatta yukarıdaki resimde de görülen, mozaikler "beni boya! doodle'lla, bişiler yapıştır allaaaşkına!" diye bağrınıyor.. bu gördüğünüz ufak karelerin boyutu 4.5x4.5cm!!! evet, ölçtüm :) haydi kolay gele :)

> daha yazacak çok şey var; biraz daha deneyimleyim, neler çıkar neler :) ama biraz da sorun/sıkıntılardan bahsedelim...

duraklar ve işleyiş.. her durak milli kütüphane durağı gibi işlemiyor :) mesela, benim durak necatibey karayolları çıkışı.. ne çalışan bir gişe var, ne şu ankarakart bankomatikler... (ankarakart olayını sonra yazacağım-ama kısa bilgi kızılaydan ve de fotoğrafla alınabiliyor). bu arada çalışan gişe bulursanız, her takım biletten yok, bilesiniz...

merdivenler... merdivenler çokçana! uzuuuun uzuuuun merdivenler.. yürüyen merdivenler ise, özellikle küçük duraklarda sıkıntılı.. ya, iniş ya çıkış ya da ikisi birden çalışmayabiliyor.. :/

bilgilendirme panoları.. istasyona iner inmez, gözünüz asılı led panolara kayıyor.. zannediyorsunuz ki gelecek olan trenin kaç dakika sonra geleceğini yazıyor... HAYIR! anlamsız saçma bilgiler yazıyor.. hiç alakası, manası yok..

treniçi ekranlar... en sinir bozucu kısım... zaten her belediyenin, gelişen şartlar içinde bir şehire yapması gereken hizmeti (ve bazen gereksizini) ve hizmetleri aşırı bir parlatmayla ekranlardan izliyorsunuz.. aman yenimahalleye ne çeşmesi yapmış ya da aman da MÖ bilmemne surlarının arkasında kalan ankara'ya bilmem ne kapısı yapmış...

treniçi bilgilendirme panoları... hiç problem yok, gayet iyi çalışıyor ama ingilizce bilgilerde büyük İ kullanımı göze çarpıyor :)

şimdilik bu kadar diyelim, daha sonra tekrar yazacağım M2 metro hakkında...

Hiç yorum yok: