7 Mart 2012 Çarşamba

ego iphone/ipad application

ego, iphone uygulaması yapmış sonunda :) kaçtır arıyodum, bugün tekrar baktım ücretsiz olarak koymuşlar appllestore'a.. öle demeyin, amaaaan demeyin, gayette iyi çalışıyor şuana kadar deneyimlememle..
























arabamın aküsü bittiginden beeri, otobüs dolmuş gibi toplu taşım araçlarına sardım.. lisansın son yıllarından itibaren yabancılaştığım otobüs kartı olayına bile girdim :) malum, hacettepe otobüsleri kırmızılardan.. eskiden kırmızı mavi ve yeşil otobüs tanımları vardı.. kırmızı biletliydi, mavi paralı, yeşillerde yeni çıkmıştı, iki katlıydı ve paralıydı.. teeee ne zaman tabi :) şimdi mavili beyazlı biletli otobüsler var; kırmızı otobüs bitek 230 numerolu hacettepe hattında var herhalde :)

neyse, aplikasyonu (aplication, uygulama da diyebiliriz) indirdim ve hemen denemeler, aramalar falan yaptım, süper çalışıyor görünüyor.. bulunduğunuz yerden seçeceğiniz destination.a bisürü hat çıkartıyor, harita da da görebiliyorsunuz, ve de tarif veriyor. "şu hattın, şu durağından bin, sonra şu durakta in ve de biraz yürü.." gibi.. buarada hat bilgilerinde hareket saatleri ve hangi saatler arasında çalıştğını da yazıyor..

























sıkıntılara gelinceeee; bi kere öncelikle ipad uyumlu olmayan app.i ipad'e yüklediğinizde birçok firmanın uygulaması gibi sağ alt köşedeki (2x) ibaresiyle büyütebiliyorsunuz.. ancak büyüttüğünüzde pixelleşen görüntü sinir bozucu oluyor.. hayır, hazır app yapıyorsun, bisürü para veriosun app-yapıcı'ya ipad uyumlu yapsana be birader? ... yaaani, daha çok yaygınlaşmadı ipad uyumlu app yapma fikri anlıyorum da... hemen burdan bir parantez açayim; bu konuda en dikkat çekici ipad-uyumsuz app uygulaması yemek-sepetinin: "ipad'den girende internet browser aracılığıyla girsin kardeşim.." diyorlar sanırım, ama bana sorarsanız bu böle olmaz..

neyse, boşverelim bu konuyu..

arayüz tasarımlarına gelince, öncelikle giriş sayfası (hani otobüs resmi olan) rezalet!!! bide app butonu da kötü kotarilmiş..resmen uydurmasyon.. devam menuleri fena değil, kullanışı ve dikkat dağıtmıyor.. ama dediğim gibi app-buton ve giriş sayfası çooook kötü..

uygulamadan kaynaklanmayan ama keşke olsa dediğim bir başka konu ise; sadece otobüs hatlarını vermesi.. yani, ne bilim destinationlarını belirlesen ve de ardından otobüs, dolmuş ve başka ne ulaşım aracı varsa hepsini kombine veren bir uygulama olsa.. ya da var mı? bilen varsa, yorumlasın..

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Ekincim süpper oldu bu. hemen yukledim :) arayüz tasarımlarına gelince pek anlamam ama app işe yaramasına şukur diyorum.
İÇT orta odadan sevgiler ;)

denizero dedi ki...

HEHE aplicationu kullanırmıyım bilmeme ama çok eğlenceli bi yazı olmuş....