13 Mart 2012 Salı

bir masaüstü hikayesinden ibaret: kitap tanıtımı gibi bir münasebetlenmece

bir masaüstü değerlendirmesi yapayim istiyorum buara;



aldım aldım kitap aldım, ve de buradan haykırarak duyuruyorum.. özellikle grafik tasarım öğrencileri ve kuramsal ilgililere duyurulur. çok değerli essay'lerin türkçeye çevirilimişleri için;

GRAFİK TASARIM KURAMI adlı kitap Helen Armstrong tarafınden derlenmiş; Ellen Lupton tarafından önsözlenmiş ve de yönetilmiş, Mehmet Emin Uslu da çevirmiş, Savaş Çekiç ve Hüseyin Yılmaz da editörlemiş... ben de hani bana hani bana diyerekten suratımda kooocaman bir gülümsemeyle almışım :)



geyik bir yana, 35. sayfada olmama rağmen, kitabı highlight içinde bırakaraktan okumaya devam ediyorum.. bazı makalelerin daha önce ingilizcelerini okumama rağmen, tekrar tekrar ediyorum.. ama öncelikle türkçeye çevirilmiş grafik tasarım ile ilgili kaynak arayanlar, bulmak isteyenler, "ee bu da bulunsun canııım" diyenler için süper bir derleme olmuş..

kitap kapak ve iç sayfa tasarımlarını da pek beğendim, ellere sağlık.. rahat; okunurluk gözardı edilmemiş tasarım yapayim derken.. çağdaş ve minimal bir yaklaşımla düzenlenmiş.. sayfa kalitesine, görsellern basımına kadar pek beğendim kitabı.. tek sıkıntı, d'n'r'da 28 TL'ye satılıyor. bana sorarsanız fiyat biraz fazla; ee bunun öğrencisi var, akademisyeni var :) ama nihayetinde mutlaka, mutlaka alınmalı..



bu arada kitap espas yayınlarının;ve şöyle bir ibare var kitabın künye bilgilerinde: Tasarım Dizisi:1 !!! demekki bunun en az bi 2'si ve 3'ü olacak!! :) sevindim, sevindik, hadi sevinin!!

bunun dışında, bir de JUST MY TYPE isimli kitabı türkçe edition'ını yapmışlar.. daha alamadım, bu resimde gördüğünüz Namık Hoca'dan bakmak için aldığım ödünçleme.. ancak en kısa zamanda bunu da edineceğim.. kitabın içerisi de iyi görünüyor :) zaten ingilizcesinin i-pad uygulamasını indirmiştim; ancak 3-5 sayfa görebiliyordunuz.. neyse şimdi türkçe ve çok daha uygun bir fiyata kitabın kendini bulabiliyoruz..



aslında türkçe olsun türkçe olsun diye kanırtış bir derdim yok; ama eğitimcilik anlamında ingilizce problemi olabilecek olanlara iyi çözümler bunlar.. ee bi de kütüphaneye 2 kitap daha girmiş oluyor, değmeğin keyfime :)

ps: bu 'save the whales' tipi de duugu'cuuuum vermişti bane, ve de ne güzel olmuştu :)

4 yorum:

sbhtdmrlakkaya dedi ki...

merhaba ekinciğim; ben de senin gibi bugünlerde kitap alma eylemindeyim. Belki haberin vardır, benim elime bugün geçti, http://www.terminaldesign.com.tr/index.php/tr/kurumsal/yayinlar/23 sayfasında bulduğum bir kitap Faruk Ulay isimli bir grafik tasarımcıya ait, kitabın tasarımı oldukça etkileyici ve farklı en azından benim için, içerikte. Tam bir manifesto ve gölgede kalmış grafik tasarım ... sevgiyle kal

Unknown dedi ki...

baktım, keyifli duruyor konu, kosept.. meraklandırıcı.. kitap ambalajı da bayaa ilgi çekici görünüyor :)

teşekkür ederim :)

Kırmızı Şapka dedi ki...

Süpper görünüyor ben de alayım en kısa zamanda :) Grafik alanında daha da çok kuramsal çalışma olsun biz de alalım di mi :) Paylaşım için teşekküür

dugu dedi ki...

ne guzeldi ah o gunler.. (: