18 Ocak 2010 Pazartesi

poshet meselesi ve kezban!!

odasnda saatler geçiren, genellikle sigara içmekten kaynaklanan bir çöpleri nereye atıcam meselesi daimidir. yani ben çok yaşadım, hatta şu an kendi odamda, sarı plastikten dandirik çocuk şeysi desenli ufak bir çöpkutumsu masamın üstünde duruyor.. ama tabi konu sigara neyim olunca, pek iç açıcı görüntüler diil… bi de önceden, masa altında duran, bir boy büyük, yine plastik wc çöpkutularından vardı.. muhtemelen boşaltım pratik olsun die de, içine naylon torba/poşet konurdu.. sanıyorum birçoğumuzun odasnda bundan olduğuna eminim.. neyse,

bu bloglamayı yapmamın sebebine gelelim.. hani oda ve çöp konusu bu haldeyken, mutfakta kullanılan (biz de ööle) çekmecenin kulbuna poşet takma gayet pratik, temiz ve rahat bir yöntemken, bu pratikliği odama taşıma çalışmalarım çok olmuştur.. (ayy, diceksin, ne çok çöpün varmış bre kadın!!! mesele yaptın haaa!! ama ööle diil işte, bunlar detay yaşama klavuzlarından :P)

neyse, odamda herhangi çekmece kulbu, efendim sandalye kolçağı ya da sırtı, bilimum poşet asılabilecek çıkıntı arayıp, bi şekil bulamayıp içimde bir hayalkırıklığı hissetmişimdir. şu duruma gelmişimdir: “yaaaa, bak! olmadı!! şu poşeti asıcak stabil bir yer bulsam hayatım ne kadar güzel olucak (dramatik ekin!!) ama yok, bütün suç herhangi çıkıntısı olmayan odamda!!!” çekmeceler, tutmalı, yani parmaklarının içinden geçirildiği ve çekildiği çekmecelerden, sandalyemin heryeri organik, yuvarlakımsı, çanta assan durmuyor, bütün oda eşyaları kendi içinde ordered, kapalı… benm bulduğum çözüm poşetin tutacak yerini ikiye ayırıp, o tutmalı çekmecenin içinden geçirip bağlamaktı; çöpü atacağın zaman da o düğümü çözüp çıkartıyordum…

yine neyse, buzellerin odasında da aynı konu hakim olsa da, fazla içselleştirmeden ( biz buna kız dilinde takılmadan, obsesifleştirmeden :P) yaşamaya devam ederken, bir gün, odada herzamanki oturma düzennde, önmde duran çekmecenin tutamacında hala beni acaip hayrete düşüren, nie benm aklıma gelmedi dediğim dünyann en pratik çözümüyle gözgöze geldim!!! fotografı olmadıgı icin edebi becerime güzveniorum: poşetin tutma uçlarından birini o çekmece tutamacının içinden geçiriyorsunuz, veeeee sona üstte kalan, geçirdiğininz poşet tutma ucunun içinden de bir kalem geçiriyorsunuz, böylelikle poşet, çekmece tutamacında takılı kalıyor.. anlatabildim mi??? yok yok şematik birşey yapmalıyım:

poshet

bööle bişi işte… aslında bu olayı birçoğunuz çözmüş, bir kaçınız değersiz bulmuş olabilirsiniz..beni dumur eden diğer bir durum şu: bunu yapan, kezban abla!!! buzelere gelen becerikli, temizlik kadını!!! sen ööle, (sen derken benden bahsediorum) senelerce, poşetleri yırt bağla, efendim yere at falan derken elin kadını bakıor, ve çözüm buluyor!!!! bravo!!! :)

4 yorum:

ayci dedi ki...

tasarim harikasi gibi olmus hatta tasarim harikasi.
ben yillarca dis kapiya asardim ki, her evden cikista atayim cöpü diye - ama hep "ay aman sonra atarim1" deyip atmazdim.

bazen agirliktan kopardi, ama oda cok cöp oldugundan degil, agir cöp oldugundan kopardi.

daha sonra balkonda duran saksilari küllük olarak kullanmanin pek mantikli olmadigini ögrendim. cünkü bitkiler sarariyor, sonra ölüyor.

daha sonra ise metal bir kutu buldum. onun icinde söndürdük. tabii kutu dolunca atmak gerekiyordu ama atmadik.
metal delindi.

Göksel ERKAL dedi ki...

Bende "ögrenci evinde wc tikandiginda tuvaletimi nasil, nereye yaparim" gibi sorulari cevaplayacak bir duzenek hazirlamistim gayette net basarili olmustu. caresizlik insana dogru yolu gosteriyor. Daha gecen gun tecrube ettigim bir baska durumda dogal gazı bitmis ve isiticisi olmayan bir evde ketıl ile isinma cabasina girmis olmam, ev bildiginiz hamam gibi oldu ama ketıl i kapatinca o havada dolasan su tanecikleri pek hos olmuyor. (:

ekinklch dedi ki...

ayci; metalin delinmesi ne demek yaaaa???? :Diimiş:D

göksel; ilhan abi de bu konularda bayaaa yaratıcı!! hatırlarsan, o da bi ara kettle'dan bilumum garip alet, elektrikli ısıtıcıdan ocak yapıp üstüne çaydanlık falan koyardı :D bu aralar hiç yapmıo ama :D...

ekinklch dedi ki...

ayci; metalin delinmesi ne demek yaaaa???? :Diimiş:D

göksel; ilhan abi de bu konularda bayaaa yaratıcı!! hatırlarsan, o da bi ara kettle'dan bilumum garip alet, elektrikli ısıtıcıdan ocak yapıp üstüne çaydanlık falan koyardı :D bu aralar hiç yapmıo ama :D...