6 Ekim 2008 Pazartesi

Aşkınızı Ateşleyin mi?

bir kaç zaman önce, evimizin hemen altındaki markete girdim (as usual)  kasaların hemen önüne konan, özellikle yeni ürün reklamları ya da paketlerine bakınmayı adet edinmiş bir tasarımcı olarak, hemen sağım yer alan, boyumu aşan bir yükseklikte bulunan grinex ürününe ve reklamına takıldım.

slogan; "aşkınızı ateşleyin!" bir kadın başını bir erkek'in omzuna yaslamış, yeşil bir paket, hemen göze ilk çarpan şeyler.. önce prezervatif (ama organik) (yeşil ya) zannettim, ama bakkalda, tamam medeni olalım markette, tam kasanın yanında böle bir ürün beklemiyorum, şaşırdım, bir anda önce ramazan boyunca içki satmayan marketler, bir yanda kasa önünde satılan rezervatifler...

neyse, market sahibiyle senelerdir oluşmuş samimiyetimize güvenerek şöle sordum: "yaa, hakan.. ayıp bişi degilse, bu ürün nedir sorabilirmiyim?" dedim. (pek samimiyiz ya :P) gelen cevap: "haa, o mu, gripex, yaşlılar için vitamin gibi bişi, ama organik" Evet! organik kısmını (thanks to yeşil paket) tuturdum, ama vitamin gibi bişii mi? hem de yaşlılar için? doğal olarak reklamda diğer bir bilgilendirme unsuru olan görseli incelemeye başladım:

cefb500a9f3d05511296a719cffb21cf
yukarıdaki resmi internette buldum, görünen kişi kim bilmiyorum, herhalde biyer bişey sorumlusu.. herneyse, arkaplanda kalan görsele odaklanalım: bir kadın, yüzündeki çizgilerden ve gıdığından falan yaşlı olduğunu anlıyoruz, ama kısa saçlı: kadında kısa saç çağdaş, modern, açık fikirli kadını göstergeliyor. dişler falan da maşallah bembeyaz, t-shirt de öle, demekki bakımlı temiz çağdaş orta yaş üstü bir kadın. başını yanındaki erkek figurune yaslamış, gözler o açıdan bakmak zor olsa da erkekte, hatta erkeğin dudaklarında. aşık yani.. buraya kadar bir problem yok, aşağıda siteden aldığım başka bir resim var:

ndx_01
gelelim erkek figürüne. bu adam kesinlikle bu kadından genç!!! kirli sakal, yani genç ve kendine güvenen, trend takipçisi bir adam. saçlarını göremiyoruz belki jölelidir. fakat yüzündeki sevimli ifadeye bakılacak olursa, esprili, sürekli gülümseyen sempatik biri... ama tekrar ediyorum genç!! hmmm bir de, erkek figürünün, pardon düzeltiyorum genç erkek figürünün gözlerini göremiyoruz, en azından o kadına bakmıyor. reklam analizleri makalelerinden edindiğim bilgiyle şunu söyleyebilirim, erkekin gözleri en azından kadında değil, kadın ise, o açıdan göz yuvarlarını zorlayacak bir içimde, erkeğe bakma çabasında. kadınımız bu genç erkeğe aşık.haaa bu arada, arkadan gözüken yeşillik dolayısıyla da anlıyoruz ki, ya kırdalar, ya parktalar, ya da bahçli bir evin bahçesindeler; kesinlikle ve kesinlikle sandalye gibi birşeyde oturmuyorlar, muhtemelen kırlık bir alanda, pembe-beyaz pütükareli bir piknik örtüsünün üstünde oturuyorlar(?!) neyse abartmayalım...

ürünün sitesine girip biraz bilgi alayım dedim; sloganlar DAAAAN!DAAAAN! die ambele etti; tam da bu resmin altında, "senin ve onun için, mutlu bir aşk hayatına kavuşmanıza yardımcı olmaktadır." nasıl? hemen bu ürünü satan bir siteden aldığım screenshotu ekliyorum:lütfen tıklayarak büyütüp okuyunuz...

grinex-web
ya, aslında ürün problem değil, yanlış anlaşılmasın.. burda hem biraz reklam görseli analizi yapayim, hem de bazı marketlerde alkol satışının yasaklandığı ve korkutucu yaptırımların yavaş yavaş yükseldiği ülkemizde, herzaman ekmek aldığınız bakkalın kasasının hemen onunde gözünüze batırılan görsellere dikkat çekmek istedim. orta yaş üstü kadınların genç erkeklerle olan aşk(?) hayatlarına yardımcı olması için sürülen bu ürün bir tarafta, ulusal kanallarda yayınlanan bazı filmlerin sadece öpüşme içeren sahnelerinin yayınlanmaması bir tarafa..(izleyen varsa, geçen gece mr&mrs brown filminde kahramanlarımız kavga ederlerken bir anda, üzerlerinde beyaz gömlekle portakal suyu içme sahnesine geçiverdiler, valla kendimden şüphe ettim, ben mi yanlış hatırlıyorum filmi die...)

lütfen günlük hayatımızda olan bitengörsellere biraz daha dikkatli bakalım.. hani koyunsamamak adına...

saygılarımla..
.

Hiç yorum yok: