4 Eylül 2013 Çarşamba

one a day book: iki tane güzel kitap aldım bugün:

1. AFİŞE ÇIKMAK 1963-1980 Solun Görsel Serüveni / Yılmaz Aysan, İletişim Yayınları
2.Devrim Taksime Göz Kırptı / Mehmet Deniz Bölükbaşı Editörlüğünde, Kaldıraç Yayınları

Geziyle ilgili basılı döküman ararken bulduğum devrim taksime göz kırptı adlı kitap, güzel bir günce veriyor. Tabiki daha hooop okuyup bitiremedim ancak metinsel ve görsel anlamda kaynakça olmuş gibi görünüyor. Belirtmem gerekir, grafik anlamda editorial design iyi, bakim kim yapmış? melih aytek yıldırım. temiz, rahat ve düzenli bir tasarım olmuş... kitap tasarımı dediğin de böle bişey işte :)

diğer kitap, Afişe Çıkmak (yine detaylı okuyamasam da) acaip bir arşivlenceli! içerisinde milyon tane afiş dergi-kitap kapağı ve bilimum görsel var. bütün bu sol düşünce ve devrimsel süreçlerde ortaya çıkarılmış görseller, atölyeler ve sanatçılar hakkında metinlerle dolu..... mutlaka edinilmeli.. şimdilik gözüme çarpan tek şey, bazı görsellerin tasarım/üretim tarihleri maalesef verilmemiş.. benim gibi, bu kitaptan kaynakça çıkaracak akademikli insanlar için bir guble sıkıntı verebilir.. ama hiç önemli değil, bayıldım kitaba!!


http://distilleryimage8.ak.instagram.com/1b080c0a153b11e3808322000a9e0144_7.jpg

Hiç yorum yok: