6 Ağustos 2008 Çarşamba

.:tanrı sanrısı:.

bir kitap okumaya basladm, caner'in tavsiyesiyle (gerci o da daha bitirmems ama..) kitap tanrı kavramı, din, inanc gibi kavramlari sorguluyor. aslnda sorgulamak az kalır, ama kitabı bitirmeden (ki bu hakkaten okuması zor bir kitap) nötr bir hal-tavir sergilemek durumunda hissediyorum. neden? ee, bu konular hassastir, bu konular yasaktir, bu konular derindir derler ya, iste ondan. tabi, yasak kelimesini duyunca, kisisel birsey mi bimem ama bana cekici geliyor :)

shiva2_tm shiva.. (resmi yapan kisiye ulasamadm..)

neyse dedigim gibi kitabı okumak, hem terminoloji bilgisi eksikligi yuzunden zor, hem konuyla ilgili kucuklukten ogretilen inancın, ordan burdan duyma elestirilerin isigi altinda zor. ee yas olmus 30(gibi) bazı bilgilerin uzerine bilgi koymak zaman ve inanc gerektiriyor..

time-goya-painting SATURN DEVOURING HIS CHILDREN (1824), Francisco de Goya

inanc demisken; inanma, özümseme, icinde hissetme, dogru kabul etme ve guvenme diye acmakta yarar var sanırım. gundelik gundelik yasıoruz, eve git, ise git, okula git sosyalles, arada annen gor babanı ara? peki icinde, seni bunlara yapmaya iten, yasamanı saglayan ne? (ruhani olarak tabe) ya da, bole bir seye ihtiyacn var mı? yoksa zaten hic bisi yok mu?

305828886_b172e93f46God creates Adam Michelangelo, 1508-1512

hmmmm... sanırım kimlik bunalımlarımı bir adım oteye tasımaya basladım :P

02400THOR AND THE GIANTS, M. E. Winge

.> terminoloji demistim. evt, eksik cok, bircok terimi bilmeden dinledigime, bilmeden okuduguma, hatta bilmeden kullandıgıma karar verdim. dolayısıyla, kendime konuyla alakalı, ya da orda burda gecen kelimeleri acıklayan bir sozluk olusturmaya karar verdim. ve tabi burdan publish etmeye de :)

bakalmmm neler var;
> teizm
> nonteizm
> deizm
> panteizm
> panenteizm
> ateizm
> agnostisizm
> gnosticism
> mistizm
> naturalizm
> ...
.
gibi... uzun uzadıya yazıcam elbet :)

Hiç yorum yok: