23 Ocak 2008 Çarşamba

.:paper:toys:.

kağıt bebekleri hatırlarsınız, hani bi kitapçık şeklinde satılırdı, hard-cover'da bebegin kendi olurdu, keserdin-katlardın ayakta dururdu. genellikle üzerinde edepli bi gecelik olurdu :) sonacııma, kitabın icinde de çeşitli giysiler olurdu; bunlarıda keserdin ve klipslerinden bebegin uzerine giydirirdin. en başlarda, o lanet klipsleri kaptırıp keserdim, ve dolayısıyla bebegin ustune oturtamazdm, öle bakakalırdım. o zamandan belliymiş, craft'ım her zaman kotu olmustur.




...















şimdi, günümüzde pek kalmadı galiba, gerçi kitapçılara bakmak lazım ama..du ben bi araştırayim...neese, asıl gelmek istediğim konu; 'grafik tasarım' dergisinin bu ayki sayısında brezilyalı bir tasarımcının işlerine yer vermişler; Carlo Giovani (http://carlogiovani.com/) işlerinden bazılarına da burada yer vermek istedim:



















bu yazıyı gördükten sonra, aklıma bir dergide de aynı tarz bir yazı okudugum geldi. dergi, burger-king'ten telefonla sipariş verdiğinizde yemekle beraber geliyor, fakat ismini hatrlayamıyorum..herne ise, dergide paper-toys'lardan bahsedilmiş, ve yazının arkasına kendiniz kesip yapıştırarak yapabiliceğiniz, paper-toy layoutları konulmuştu. biz de kardeşimle kesip yapıştırmıştık:) eylenceliydi. nette kısa bi araştırmadan sonra bu tarz oyuncaklar ve layoutlar buldum:
- http://readymech.com/ (layoutlar da var)
- http://www.custompapertoys.com/ (linkler kısmına da ekleyeceğim)




















bu eylenceli tasarımları çeşitlendirmek, ve orjinal oyuncaklara kavuşmak cok eylenceli gözüküor :) hmmm birde yazmadan gecemeyecegim, resimlerini cekip koysam daha iyi olur ama, gecen haftalarda, hürriyet gazetesinin pazar ekiyle beraber, starwars ekibinden birkaç karakterin kağıt-bebek tarzı, masaya koyabiliceginiz 'şey'lerini verdiler. ne diyeceğimi bilemedim :) origami sanatıyla da ilintili gözüken bu oyuncaklar, aslında daha farklı bi kategoriye giriyor sanırım... konuyla ilgili daha geniş bilgiye ulaştığımda paylaşacağım; ya da konuyla ilgili daha geniş bilgiye sahip olanlar bana mail atabilir, bende yayınlarım :)

Hiç yorum yok: