15 Ocak 2008 Salı

i entered nothin' ....

ı-ıh hayır hala şaşalı cümleler bulamadım söyliyecek...leyla navaro'nun bir kitabını okuyorum,aslnda baska bir kitabı var mı bilmiorum.. adı, bir cadı masalı. kitap kızgınlık, öfke ve kimliklerle ilgili...bazen kendini anlamsız, anlamsız olmasa da abartılı öfke krizlerinde bulanlar için, okunası bir kitap. çözüm degil elbet ama, cümle arayışlarında soğuktan ellerinizin donmamasını sağlıyor :)







"...oysa kızgınlık çok normal ve insani bir duygudur. Ruhunuzun bir olumsuzluğa karşı verdiği sinyaldir... Kızgınlık duygusunun bünyemizdeki temel işlevi, karşılaştığımız haksızlıklar, yaralayıcı küçük düşürücü, zor durumlar karşısında bizi uyarmak, kendimizi korumaya alabilmemiz veya savunmamız için de enerji vermek, gücümüzü seferber edebilmektir. Kızgınlık insanı enerjik ve güçlü kılar."(Navaro, 99, sf.21)

öfke ise, kızgınlığın davranış biçimi olasılığı olarak ortaya çıkıyor. bu bir seçim ve kominikasyon tarzı. kızgınlıgın sebebi ne olursa olsun, en ideali bunu öfkeye dökmeden yatıştırmak ve çözmek olarak ifade ediliyor. peki, sorarım o zaman, öfkeden gözlerinizin yaşardığı, ellerinizin titrediği anları naapcaz? "heheee ben gayet sakn biriyim, hiç de öle gaza gelmem:)" deme bana... hani olur ya, "işte o an döndüm abi!!" dediğiniz anlar... gel de durdur ondan sonra...

insanları anlamak, anlamaya çalışmak, cümlelerini tercüme etmek cok zor. sanki kendini anlatmak cok kolaymıs gibi... (çıkmam lazım, sona devam ederim.)

Hiç yorum yok: