19 Şubat 2015 Perşembe

ne kar yağdı arkadaş! yazısından hallice ütopik insan haklarına doğru..




http://photos-c.ak.instagram.com/hphotos-ak-xap1/t51.2885-15/10643889_610824245716234_430453721_n.jpg

bu fotoğraf, geçen hafta yağan kar dolayısıyla iptal olan okul günü yerine parkta geçirilen kar gününden :) bugün de aynı durum! ancak daha dışarı çıkma cesaretini gösteremedim :) çıkınca bakarız.. mylo ile karda bi 20-30 dakika gezinmek, fıtı fıtı fıtı yapmak niyetindeyimdir :)

Kar tatili meselesine gelince de, niyeyse böyle spontane tatilden pek bi hoşlanırım aslında ben. ve sonunda hoca olmanın verdiği irade stratejisiye, okul tatil olmasa da, "DERS İPTAL!!!" diyebilme inisiyatifi bende bi ego yapmıyor değil :) ancak ve ancak bu dönem 3. ders iptali olunca, sorumluluklarının bilincinde olarak ben "YAHU DERSLER YETİŞMİCEEEEK!" tribine bile girdim bugün :(

Hayır, zaman harcayıp, bi ton ders hazırığı yapıyosun.. kar kış kıyamet okula gidicem, derste 3-5 kişi... emeğime yazık lan! diye düşünerekten, bugün de iptal... ve de öğrenciyken en sevmediğim EKDERS ayarlama sıkıntısı :(

Neyse, derdim bu olsun valla... ülkenin durumu, insanımızın durumu ortada.. Özgecan... Nuh Köklü.. birbiri ardına manşetlerimiz..



Birçok insan artık televizyon'da haberleri izlemiyor, gazeteleri okumuyor ama.. zaten hergün hergün ve hergün ne acımasızca, ne vicdansızca, ne acaip şeyler oluyor; insanlar, haycanlar, canlar ölüyor.. hani gezi vardı ya, devletti, kanundu, haktı, oydu buydu... insanın anlamsızca ölüyor olmasının yanında neler nelere kafa yoruyoruz yaa..

Geçen bir FB haberi okudum; sosyolog bir kadın, işi gereği duydukları ve yaşadıklarının sonunda intahar etmiş.. dayanamamış, zihni kaldıramamış... doğru mu bilmiyorum ama bi empati yapalım mı? kendini bi onun yerine koysana? ne bunaltıcı, çözümsüz, çaresizliktir ki, kendi hayatını sonlandırmaya karar vermiş.. hem de lütfen burası önemli, kendi sorunu değil, duydukları dolayısıyla... ne inanılmaz, ne uzak geliyor.. ama öle değil işte, duymazlıktan geliyoruz.. görmezlikten geliyoruz..

Bir şey daha duydum bugün KANAL D sabah haberlerinde.. bir erkek, karısını öldürmüş, doğramış çöpe atmış İstanbul'da.. Mahalle'den bir amcayla röportaj yapıyorlar: olay nasıl oldu? ne duydunuz babında.. adam olayı anlattıktan sonra, insani bir yorum yapıyor:

- "... yani inanılmaz bir durum, hayvanların canına kıyamıyoruz, insan insanı öldürüyor.. "

"Amcacım rahat ol, bu ülkede hayvanların da canına bir kıyıyorlar, pir kıyıyorlar, dert etme" diyesim geldi..


Kar yağışı yazısından nerelere geldim..

Kendi ütopik hayatlarımıza dönüp, ders vardı yoktu; kahkülümü kestirdim kestirmedim; cumartesi orda mı içelim, burda mı içelim dünyasında görüşürüz..

Hiç yorum yok: