31 Temmuz 2008 Perşembe

altered-book/başkalaşım-kitabı////

deviantda dolaşırken sık sık rastladıgım bu terime ve kitaplara takıldım.. ve biraz arastırdım...aslında birçok insanın yaptıgı günlüklere de benziyor.. böle icine ordan buldan topladıgınız resimleri yapıstırıp, yazıları yapıstırıp, ne bilim iki karalayarak doldurulan defterler gibi..sizin yok mu??? valla benm var, ben aslında ajanda vari kullanıyorum, ve her biten defterimi de saklıyorum :P

The_Book_About_The_Letter_A_by_kizioko www.kizioko.deviantart.com

neyse, gelelim altered book olayına. altered kelime olarak değişmek, başkalaşmak; değiştirilmiş, başkalaştırılmış anlamına geliyor (bknz. seslisozluk.com) ben altered book teriminin turkcesini duymadım, ama başkalaştırılmış kitap, başkalaşık kitap ya da başkalaşım kitabı olarak cevirilebilir sanırsam :)

terim olarak, craftmanship (zanaat) kategorisinde degerlendirilirse, var olan bir kitabın artistik yorumlarla başkalaştırılarak yeniden yeni bir sanat formu olarak sunulması anlamına geliyor. bunun bir cok yolu var; kimisi kendini yansıtabilecegi sekilde bir altered book yaratıyor;

308407332_55b7eb54bb alex Itin : http://flickr.com/photos/29857179@N00/308407332/
kimisi var olan kitabın metnini kullanıyor...

confiscated-conception-82 john : http://www.logolalia.com/alteredbooks/

silentstorm-10nicky : http://www.logolalia.com/alteredbooks/ ....

okul projesi olarak kullanılan bu form, kişinin kendini ifade etmesi, elinde bulunan eski kitabı yorumlayarak, üzerinden kendi biçimini ve anlayışını yansıtması açısından cok keyifli görünüyor.

altered_book_pp__11___12_by_Lauraphay www.laurapay.deviantart.com

altered_book_project_photo2_by_palindromenoise www.palindromenoise.deviantart.com

abgillianletters http://quietfiredesign.com/classes.html

altered book, başkalaşım kitabı bana fanzinleri hatırlattı. elbetteki, fanzin kültürü ve teknigi farklı birşey ama, basılı sözcüklerin kullanımı, sözcüklerle oyunların yapılması ve var olan estetik anlayısı deconstraction'laması işleri daha da ilgi cekici yapıyor... eee zaten bu yeniden-yenileme olayı, var olanı (eskiyi) yıkıp, sanatcının kendi artistik performansıyla yeni hale getirmesi su an yasadıgımız zamanda olagan, olası ve olmalı diimi? (tamam, olmalı derken biraz abartmis olabilirim, fekat ol- ile iyi gitti kabul edelim :)

Hiç yorum yok: